قیام امام‌حسین(ع) حرکتی ماندگار و جهانی بود

امام‌جمعه باغبادران گفت: اگر نهضت حسینی در ذهن‌ها و جوامع مختلف ماندگار شد به دلیل این بود که امام حسین(ع) برای حفظ ارزش‌ها قیام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ در جمع مردم و مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و آغاز هفته امر به معروف ونهی از منکر، اظهار کرد: امام حسین(ع) در برابر بزرگ‌ترین طاغوت زمان که همان انحراف در امت پیامبر(ص) بود ایستادگی کرد و هزینه این استقامت شهادت آن امام همام و یارانش و همچنین اسارات خاندان ایشان بود از این جهت هفته اول محرم را هفته امر به معروف ونهی از منکر نام گذاری کردند که نشان از اهمیت موضوع دارد.
وی افزود: ماه محرم وصفر بهترین فرصت برای استفاده معنوی و تقویت ایمان بوده از این رو هیئت های عزاداری ودستجات سینه زنی مواظب باشند حق الناس نکرده و به ایجاد سدمعبر بر روی عابران و مسیر عمومی نپردازند از طرفی ساعت مشخصی را برای عزادرای در شب معین کنند تا مراعات حال مردم شود. 
امام جمعه باغبادران تصریح کرد: هیئت های مذهبی از روحانیتی که در مساجد و حسینیه ها فعالیت دارند برای سخنرانی استفاده شود چراکه عزاداری بدون معرفت و فقط صرفا شور نمی تواند ما را از لحاظ ایمان در این برهه از زمان حفظ کند.
وی ادامه داد: اگر نهضت حسینی در ذهن ها و جوامع مختلف ماندگار شد به این دلیل بود که امام حسین(ع) برای حفظ ارزش ها قیام کردند و در جامعه ای که ارزش ها زیر سوال برود هر چند فضای اقتصادی در ان جامعه مهیا باشد ان جامعه بوی انسانیت نخواهد داد.
فرهنگ اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مباحث فرهنگی بارها تذکرات بسیاری داده اند و باید به این نکته توجه داشت چنانچه امروز مسایل اقتصادی در اولویت امور قرار دارد ولی نباید فراموش کرد در بلندمدت فرهنگ و مسایل فرهنگی است که در جامعه تاثیرگذار خواهد بود از این رو نباید نسبت به ارزش ها بی تفاوت بود.
وی عنوان کرد: اینکه دشمن در تلاش است با روش های مختلف همچون تحریم ها اقتصاد کشورها را بدست بگیرد برای آن است که قصد دارد به مرور فرهنگ خود را در کشور غالب کند از این رو باید دو مسئله اقتصاد وفرهنگ را در اولویت کارها قرار گیرد.
امام‌جمعه باغبادران خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی با همه توان به جان مسلمانان افتاده و یکی از مباحثی که جهان مخصوصا مسلمانان از آن رنج می برند و نظام اسلامی ایران بیش از هر کشوری برای آن هزینه کرده است مبحث مبارزه با تروریسم بین المللی است که امروز نماد آن سه کشور امریکا، اسرائیل وانگلیس هستند.  
وی با اشاره به روز ملی مبارزه با تروریسم گفت: سالروز شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهید رئیس علی دلواری روز ملی  مبارزه با استعمار است و این دو مناسبت نقش امریکا و انگلیس را در جنایت های متعدد در ایران  را به نمایش می گذارد.
وی با بیان اینکه امروز نیز با بصیرت مردم و رهبری مقام معظم رهبری از جنگ ترکیبی دشمنان به سلامت ‌عبور خواهیم کرد، یادآور شد: امروز کشور در حال جهش بزرگ برای شکوفایی در گام دوم انقلاب است و در این زمان  مردم و  دولتمردان باید  همراه و همگام باشند.
امام جمعه باغبادران افزود: امروز مبارزه با مفاسد خصوصا دانه درشت های مفاسد اقتصادی یا یقه سفیدها وظیفه قوه قضاییه است و نباید با این مسئله به صورت سیاسی برخورد شود، از این رو رییس قوه قضائیه نیز تذکر دادند که فضا سازی ها علیه این اقدامات و قوه قضائیه باعث نخواهد شد اراده این قوه در برابر رانت خواران اقتصادی سست شود.
وی تصریح کرد: از اقدامات مثبت دیگری که در کشور انجام شده متوقف نشدن فعالیت های هسته ای کشور است اما دشمن القا می کند توانستیم ایران را در این حوزه متوقف کنیم؛ اما فعالیت های فرزندان انقلابی ایران اسلامی در این عرصه چیز دیگری را نشان می دهد.
فرهنگ ادامه داد: در بازدیدی که ائمه جمعه استان از شرکت سوخت راکتورهای هسته ای و منطقه هسته ای اصفهان داشتند از نزدیک با اقدامات شایسته وانقلابی این عزیزان آشنا شدند و در این بازدید بر ما ثابت شد نیروهای انقلابی صنعت هسته ای کشور همچنان راه شهیدان هسته ای را با همه توان و جهادگونه با نصب العین قرار دادن دستورات رهبر انقلاب به پیش می برند و اجازه نفوذ استکبار را در این میدان نداده اند.
وی یاداور شد: از جهش های دیگر ایران در گام دوم انقلاب رونمایی از سامانه دفاعی باور ۳۷۳ است، که توانست ایران را در جمع معدود کشورهای این صنعت قرار دهد این مهم به معنای متوقف نشدن در فشارها و تهدیدها بوده  که نشان از روحیه انقلابی وجهادی و تکیه بر توان داخلی دارد.
کد خبر 387725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.