ستاد احیای زاینده رود؛ یک وعده و ده‌ها انتظار

فعالیت نمایندگان اصفهان طی هفته گذشته در صحن علنی مجلس را در بسته خبری پیش رو می خوانید.

به گزارش ایمنا، اظهار نظرها، تذکرات و نطق میان دستور، بخشی از فعالیت نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته بود که در یک نگاه اجمالی به مرور آن می پردازیم؛  

یکشنبه سوم شهریورماه

پیگیری موضوع تغییر مرز اصفهان موجب اختلاف می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطار میان دستور جلسه علنی یکشنبه مجلس با استناد به اصل ٨٨ قانون اساسی و ماده ٢٣٤ آیین نامه داخلی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال ٩٨ طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را مصوب کرد؛ از آن زمان تاکنون قرار بوده اعضای هیئت تحقیق و تفحص در کمیسیون اقتصادی مشخص شوند که مستمرا به تعویق افتاده است؛ این موضوع را به نتیجه برسانید.

وی با استناد به اصل ٤٨ و ١٣٧ قانون اساسی بیان کرد: وزارت کشور بحث نادرستی را دنبال می کند که موجب ایجاد اختلاف  خواهد شد، آقای رحمانی به چه حقی موضوع تغییر مرز بین دو استان را دنبال می کنید؟ آیا شما خبر از مشکلات تامین آب شرب ۵ میلیون جمعیت استان اصفهان دارید؟

وی اضافه کرد: چرا با آتش بازی‌می کنید؟ از شما بعید است که چنین مباحثی را دنبال می‌کنید، به شما اخطار می دهم که با مردم استان اصفهان اینطور رفتار نکنید، پس از سال‌ها، بحث کهنه‌ای را مطرح می کنید، مردم اصفهان حق داشتن آب شرب ندارند؟

وزیر اقتصاد به موضوع رانت واگذاری هواپیمای ایران ایرتور ورود کند

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی یکشنبه مجلس خطاب به رئیس جمهور و وزیر نفت بیان کرد: موضوع قیر، کشور را دچار مشکل کرده است، اکثر معابر استان‌ها و شهرستان‌های حوزه انتخابیه زیرسازی شده ولی قیر برای آسفالت وجود ندارد، این راه ها اصلی است و مردم بر روی گرد و خاک تردد می کنند.

وی در تذکری به وزیر اقتصاد بیان کرد: بارها به شما در خصوص رانت و مشکلات سازمان خصوصی سازی تذکر داده بودم و از شما سوال داشتم که توجه نکردید تا قوه قضائیه به موضوع ورود و رئیس سازمان را بازداشت کرد، اکنون به شما در ارتباط با رانت واگذاری هواپیمای ایران ایرتور در وزارتخانه تذکر می‌دهم و می خواهم با جدیت ورود کنید.

لایحه دولت برای مقررات زدایی در بخش تولید در اولویت قرار گیرد

حمیدرضا فولادگر  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورا اسلامی در تذکر شفاهی در جلسه علنی یکشنبه مجلس گفت: درباره مسائل اقتصادی، هیئت دولت، چهارشنبه گذشته با مقام معظم رهبری ملاقات داشتند، مقام معظم رهبری علاوه بر اشاره به سیاست های کلی در این خصوص این بار وارد مصادیق شدند.

وی با بیان اینکه موانع و مقررات دست و پاگیر مشکل پیش روی تولید و رونق تولید است، گفت: رفع این مشکل برعهده چه کسی است؟ یک بخش مهم آن برعهده دولت و دستگاه های اجرایی است و بخش دیگر آن به مجلس مربوط می شود. ما در سال های گذشته با اصلاح قوانینی که داشتیم، با ساختاری که در ماده ۷ اصل ۴۴ قانون اساسی ایجاد کردیم، همچنین هیئت مقررات زدایی و بهبود مجوزهای کسب و کار، کارهایی انجام دادند و الان لایحه ای که جدیدا دولت آورده است، در دستور کار است و ضروری است هیئت رئیسه آن را در اولویت بگذارد.

نماینده مردم اصفهان گفت: در این لایحه اختیارات هیئت مقررات زدایی  به ریاست وزیر اقتصاد را افزایش دادیم که اگر تصویب شود، می تواند قدمی در راستای تذکرات اقتصادی مقام معظم رهبری باشد.  استان اصفهان ظرفیت بیشتری در استفاده از بخش خصوصی برای توسعه و پیشرفت دارد.

ستاد احیای زاینده رود را مثل ارومیه تشکیل دهید

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه مجلس، در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک هفته دولت، گفت: لازم است دولت از شهیدان باهنر و رجایی برای تکریم ارباب رجوع آموزش ببیند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره معضل آب استان گفت: به دولت توصیه می‌کنیم آمایشی فکر کند و ستاد احیای زاینده رود را مثل ارومیه به وجود بیاورد چرا که احیای این ستاد بسیاری از اختلافات مرزی، ارضی و استانی را حل می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اجرای قانون آمایش سرزمین باید به عنوان یک تابلو باشد تا وزیر و نماینده براساس آن و نه براساس منافع خود عمل کنند.

دوشنبه ۴شهریور

موضوع منوعیت حضور اتباع بیگانه در شاهین شهر پیگیری شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر مجلس در تذکری به وزیر کشور گفت: موضوع تصویب ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در دو شهرستان شاهین شهر، برخوار و میمه که مصوبه شورای تأمین را داشت باید پیگیری کنند، شهروندان ناراحتند چرا که فرصت‌های شغلی به خصوص در حوزه ساختمان سازی در حال از دست رفتن است، مشاهده شده که یک نفر کارت اقامت دریافت می‌کند و ده‌ها نفر به صورت نوبتی از آن استفاده می‌کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی در تذکری  به وزیر صنعت اظهار کرد: سایت‌هایی که برای صدور پروانه در نظر گرفته شده اند بسته است. درخواست داریم این مانع رفع شود، فردی که برای ایجاد یک شغل به اداره صنعت استان یا شهرستان مراجعه می‌کند، به او می‌گویند سایت از تهران بسته است؛ به این موضوع توجه شود.

 ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: به دنبال موضوع مشکلات مربوط  به آب در استان قرار شد ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود ولی متاسفانه این کار هنوز انجام نشده است و گویا بارندگی‌هایی که انجام شد غفلتی را در این‌ باره ایجاد کرد ولی مشکل هنوز حل نشده و باید به تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود توجه کنیم.

وی افزود: در استان در خصوص رفع موانع تولید در پروژه‌های عمرانی، تولید و جذب سرمایه، با سرمایه‌ گریزی مواجه هستیم، مدیریت استان باید تلاش کنند که سرمایه‌های مردم به کار گرفته شود.

وزیر جدید آشنایی کافی با آموزش و پرورش هم ندارد

سیدمحمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در تذکر شفاهی در جلسه نوبت عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: کاغذ را گران کردند تا کسی سمت کتاب نرود، چادر را گران کردند تا کسی سمت حجاب نرود، مسکن را گران کردند تا کسی سمت ازدواج نرود.

وی افزود: آقای روحانی، مسائل اصلی مملکت اینها است؛ نه دیدار با ترامپ. امیدوارم که از ناموس ما که فرمودند قدرت دفاعی کشور در توان موشکی است، کوتاه نیایید.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زمزمه‌هایی شنیده شده است که متاسفانه آقای روحانی در نیویورک می‌خواهند ملاقات کنند که از شنیدن این خبر بسیار تعجب کردم و امیدوارم صحت نداشته باشد.

وی در خصوص خرید گندم هم گفت:‌ الان ما نیاز به خرید گندم داریم، اگر این چند میلیارد دلاری که برای خرید گندم از خارج کنار گذاشتیم به کشاورزها می‌دادیم، آیا آنها این گندم را به دولت تحویل نمی‌دادند؟

ابطحی در خصوص تعیین وزیر جدید آموزش و پرورش هم خاطرنشان کرد: حق التدریس‌ها و نهضت سوادآموزی قانون شد و گفتند آیین‌نامه آن را در کمیسیون اجتماعی هم تصویب کردیم و به هیئت دولت رفته است، ولی حال معلوم است که در کمیسیون اجتماعی تصویب نشده و وزیر جدید می‌خواهد بیاید؛ وزیری که آشنایی کافی با آموزش و پرورش هم ندارد.

سه شنبه ۵ شهریور

تذکر سعیدی در مورد امنیت شغلی فرهنگیان

زهرا سعیدی  نماینده مردم مبارکه در مجلس در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت: یکی از مسائلی که بسیاری از معلمان خرید خدمت و حق‌التدرس از آن ناراحت هستند، تعیین تکلیف امنیت شغلی آنهاست. مهر ماه نزدیک است و این جامعه بزرگ تخصص و مهارت دارند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به معرفی وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: مجلس و دولت باید تصمیمی اساسی درخصوص امنیت شغلی و تعیین تکلیف وضعیت این معلمان اتخاذ کنند.  معلمان نام برده منتظر استفاده از مهارت خود در امنیت شغلی هستند.

حاجی: به قوانین داخلی مجلس عمل نمی‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه شنبه مجلس با استناد به اصل ٨٤ قانون اساسی و بند ١١ ماده ٢٢ آیین نامه مجلس  گفت: مجلس کجای امورات کشور است؟ تقریبا هر هفته مسئله‌ای اتفاق می‌افتد که به نوعی به سرمایه اجتماعی مجلس که اعتماد مردم است، لطمه می خورد؛ یکی از دلایل آن این است که ما به قانون داخلی مجلس عمل نمی کنیم.

وی افزود: در تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری در صحن مجلس تحقیق و تفحص از بانک مرکزی مصوب شده است که هنوز در کمیسیون اقتصادی مجلس نیامده است تا اعضای آن مشخص شوند. گزارش سقوط هواپیمای یاسوج پس از گذشت حدود یک سال و نیم هنوز منتشر نشده است. آیا نمایندگان نباید بدانند؟

حاجی ادامه داد: آقای رئیس، پوشه‌ای را از دستوراتی که شما به عنوان رئیس قوه در هنگام تذکر و یا اخطار داشته‌اید و اجرا نشده است تهیه کردم، تمام کارکنان مجلس و مجموعه باید به دنبال اجرای تصمیم مجلس و مقررات مصوب و مسائلی که شما مطرح می کنید باشند، وقتی به این موضوع در مجلس توجه نشود دولت هم به قوانینی که برعهده دارد عمل نمی‌کند.

تذکرات کتبی نمایندگان که در صحن علنی قرائت شد به شرح ذیل است:

یکشنبه ۳شهریور

کوهکن به وزیر کار: رسیدگی به وضعیت بحرانی شرکت سهامی ذوب آهن از لحاظ امور زیست محیطی،

به وزیر کار: عدم به کارگیری افراد بازنشسته در پست‌های حراستی و دیگر امور شرکت سهامی دوب آهن با توجه به حضور نیرو انسانی ماهر و با تجریه، رسیدگی به گزارشات تخلفات مالی و قانونی در شرکت پویش ذوب آهن.

حاجی دلیگانی به وزرای دفاع، ارتباطات و کشاورزی: صدور دستور رفع مشکلات لوکوموتیو داران استان اصفهان در خصوص پرداخت مزایای داخلی و تامین معیشت و رفاه آنان؛ علت حذف سامانه تلفنی ١٢٣ تاکسی بی سیم توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ با توجه به نیاز کشور به گوشت و با توجه به بارندگی های سال جاری لزوم مساعدت لازم با دامداران برای بهربرداری از  مراتع.

پوربافرانی به وزیر ورزش: علت تکمیل نشدن سالن های ورزشی شهرستان های حوزه انتخابیه.

دوشنبه ۴شهریور

حاجی دلیگانی به وزیر کار: نظارت بر عملکرد مدیریت شرکت صنایع شیر ایران، لزوم اجرای قانون حمایت از معلولان و تسریع در پرداخت هزینه تمام‌شده مراکز آموزشی و توانبخشی بخش خصوصی. به وزیر راه: لزوم اعاده حقوق مکتسبه کوی کارکنان شهر شاهین‌شهر.

به وزیر فرهنگ و ارشاد، رئیس جمهور و وزیر صنعت: لزوم تذکر به سازمان اوقاف در خصوص اتخاذ تدابیری برای رفع مشکل ۱۷۰۰ واحد مسکونی و زمین در پلاک ۴۳ حوزه انتخابیه. علت عدم اعمال ضریب تعدیل در احکام حقوقی دانشجو – معلمان ورودی سال ۱۳۹۳ دانشگاه فرهنگیان چیست؟ لزوم پیگیری رفع انسداد سایت ثبت‌نام متقاضیان صدور مجوز نانوایی.

سه شنبه ۵شهریور

حسینعلی حاجی دلیگانی، ‌نماینده مردم شاهین‌شهر به رئیس جمهور: تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۷. به وزیر نفت: علت عدم فروش کود اوره به قیمت مصوب به کشاورزان چیست؟

سید محمد جواد ابطحی، احد آزادی خواه و احمد امیرآبادی فراهانی به همراه ۸۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت اتخاذ مواضعی خلاف مواضع رهبری چیست؟ چرا درصدد ملاقات با فردی هستید که خودتان او را دیوانه خواندید؟ مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که با این دولت آمریکا به هیچ وجه مذاکره نمی‌کنیم و این سم مهلک است.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان به رئیس جمهور، ‌ وزاری اطلاعات، دادگستری، اقتصاد و بهداشت و درمان: ضرورت اجبار تمامی پزشکیان به استفاده از کارت‌خوان در مطب‌ها و برخورد با پزشکان متخلف.  به رئیس جمهور، وزیر تعاون و صمت: لزوم تامین کنسانتره مورد نیاز ذوب‌آهن اصفهان و جلوگیری از صادرات سنگ‌آهن خام از کشور با وجود سنگ‌آهن داخلی.  به رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم برخورد قاطع با اقدامات خلاف شأن اسلامی در مورد برخی از کنسرت‌های موسیقی.

کد خبر 387723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.