دوربین سونی با قابلیت تعقیب سوژه و تثبیت تصویر

دوربین"a۶۶۰۰"، جدیدترین عضو خانواده‌ سونی است که قابلیت تثبیت تصویر را درکنار سیستم فوکوس خودکار دارد.

به گزارش ایمنا، شرکت سونی به تازگی از دوربین a۶۶۰۰ به ‌عنوان پرچم‌دار دوربین‌های APS-C رونمایی کرد. دوربین جدید نسبت به نمونه‌های قبلی از قابلیت تثبیت تصویر بهبودیافته، درکنار سیستم فوکوس خودکار به همراه فناوری "Real-time Tracking" برای تعقیب سوژه برخوردار بود و از سیستم ردیابی چهره و چشم نیز بهره می‌برد.

سونی a۶۶۰۰ مجهز به باتری نوع Z است که طول عمری در حدود ۲.۲ برابر بیشتر از باتری‌های قدیمی‌تر و کوچکتر از سری W دارد. باتوجه به تغییر باتری دوربین، وزن آن کمی افزایش پیدا کرده است. این دوربین ۵۰۳ گرم وزن دارد، درحالی که وزن دوربین سونی a۶۴۰۰ ۱۰۰ حدود ۱۰۰ گرم کمتر و برابر ۴۰۳ گرم بود.

به ‌دلیل بازکردن فضایی برای باتری بزرگ‌تر و همچنین مسائل مربوط به ارگونومی، طراحی قسمت گریپ دوربین نیز با تغییراتی همراه است. همچنین امکان ثبت تصاویر ۱۴ بیتی RAW، سیستم فوکوس خودکار با ردیابی سوژه به ‌صورت آنی و قابلیت تشخیص چشم در تصویربردای ویدئویی ۴K  نیز در دوربین جدید سونی امکان‌پذیر است. این دوربین دارای پورت‌های میکروفون و هدفون است و می‌تواند برای تصویربرداری ۴K به ‌کار برده شود تا از محدوده‌ دینامیکی بالای دوربین بیشترین بهره را ببرد.

سایر ویژگی‌های اصلی دوربین a۶۶۰۰ مشابه دوربین سونی a۶۴۰۰ است. پرچم‌دار جدید سونی از حسگر ۲۴ مگاپیکسلی APS-C با قابلیت تصویربرداری ۱۱ فریم در ثانیه به‌همراه فوکوس و نوردهی خودکار بهره می‌برد. سونی a۶۶۰۰ مجهز به نمایشگر لمسی با قابلیت‌ شاتر لمسی (touch shutter)، فوکوس لمسی (touch focus) و تعقیب لمسی (touch tracking) است.

انتظار می‌رود دوربین تکی سونی a۶۶۰۰، ماه نوامبر با قیمت ۱۴۰۰ دلار به‌ بازار عرضه شود.

منبع: زومیت

کد خبر 387645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.