قصاص قاتل امام جمعه کازرون/ ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیرند

تصادف در ایذه با ۵ کشته و یک زخمی، جزئیاتی از ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، به تعویق افتادن آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری در استان چهارمحال و بختیاری و قصاص قاتل امام جمعه کازرون عناوین خبرهای بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است

به گزارش خبرنگار ایمنا،  صبح امروز طبق رأی صادره در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس حکم قصاص قاتل امام جمعه شهرستان کازرون در شهرستان کازرون و در ملاءعام اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأیید اجرای حکم قصاص عامل شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند امام جمعه شهرستان کازرون گفت: حکم قصاص نفس حمید رضا درخشنده که در شب بیست و سوم ماه رمضان اقدام به شهادت امام جمعه کازرون در حین بازگشت از مراسم احیاء شب قدر کرده بود پس از طی کلیه مراحل قانونی در محل وقوع جرم به اجرا درآمد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه قاتل پس از دستگیری در چندین مرحله و در حضور مقام قضایی به جرم ارتکابی با طراحی قبلی اعتراف کرده بود، گفت: تلاش شد با توجه به حساسیت موضوع و جریحه‌دار شدن احساسات عمومی رسیدگی به این پرونده در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان فارس با رسیدگی سریع به این پرونده ثابت کرد عزم و اراده جدی در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی بر اساس قانون و رسیدگی به پرونده‌های مهم در اسرع وقت و اجرای دقیق قانون در خصوص مرتکبان جرائم مهم در کوتاه‌ترین زمان دارد.

تصادف در ایذه با ۵ کشته و یک زخمی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: این حادثه در ساعت ۳ و ۲۴ دقیقه بامداد امروز در محور " اهواز-ایذه" در میدان ورودی شهرستان ایذه بین یک تریلر کشنده با سواری تیبا روی داد . تصادف در ایذه با ۵ کشته و یک زخمی

سرهنگ منصور جمشیدی افزود: در این سانحه ۵ نفر کشته و یک نفر نیز به شدت زخمی شد که به بیمارستان شهدای ایذه انتقال داده شد.

وی ادامه داد: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است .

از ابتدای امسال تاکنون هشت نفر در تصادفات رانندگی جاده های مختلف شهرستان ایذه در شرق خوزستان جان خود را از دست داده‌اند.

عمدی بودن آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران محرز است

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست ضمن اشاره به عمدی بودن حادثه آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران، گفت: عاملان این حادثه از جامعه کشاورزی نبوده‌اند.

جمشید محبت‌خانی در ارتباط با آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران اظهار کرد: براساس اطلاعات به‌دست آمده مشخص شده که این آتش‌سوزی عمدی بوده است.

وی با بیان این‌که فرمانده یگان حفاظت استان صراحتاً نسبت به عمدی بودن این حادثه اظهارنظر کرده است، گفت: در ارتباط با این موضوع مظنونینی وجود دارد که بررسی آن در دستور کار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست افزود: عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران از جامعه کشاورزی نبوده ولی بررسی بیشتر آن در دست پیگیری است.

جزئیاتی از ترمیم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، با اشاره به همسان سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان تحت پوشش ساتا گفت: رقم همسان سازی دو سال است که در بودجه دیده و به صورت پلکانی اعمال می‌شود؛ این افزایش علاوه بر درصد افزایش حقوق سالانه و از ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. برای ترمیم حقوق یک دوره زمانی پنج ساله درنظر گرفته شده است.

ابراهیم محمودزاده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اظهار کرد: دو سالی است که مجلس و دولت بودجه‌ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری مصوب و تخصیص می‌دهند.

وی افزود: این بودجه برای ترمیم حقوق بازنشستگان که خدمات مدیریت کشوری برایشان به طور کامل جاری نشد، تصویب شده است.

مدیرعامل ساتا با بیان اینکه دو سال پیاپی است که ارقامی برای ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کشوری منظور و ماهانه به صورت پلکانی اعمال و  واریز می‌شود گفت: این افزایش علاوه بر درصد افزایش حقوق سالانه است و از ۳۰ تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است که در سال جاری اعمال شده است. به این ترتیب دارنده کمترین حقوق مشمول بیشترین افزایش شده و آنها که دریافتی بالاتری دارند شامل کمترین افزایش شدند.

محمودزاده درباره حداقل و حداکثر حقوق نیز اظهار کرد: حداقل حقوق دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امسال به حداقل حقوق‌ها در دولت ۴۴۰ هزار تومان افزوده شد اما این مبلغ برای بازنشستگان ما ۵۲۸ هزار تومان بود.

۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیرند

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی  اظهار کرد: ۶۰ درصد از بازنشستگان حداقل بگیر هستند و با توجه به شرایط اقتصادی موجود این حقوق کفاف زندگی آن‌ها را نمی‌دهد.

بیات درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان گفت: می‌خواهیم خدمات بیمه تکمیلی را افزایش دهیم تا بازنشستگان تأمین اجتماعی بتوانند علاوه بر مراکز درمانی این سازمان، با بیمه تکمیلی از خدمات بیمارستان‌های خصوصی نیز استفاده کنند.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی افزود: شروع قرادادهای بیمه تکمیلی با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود، اما در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند و ۵ میلیون پرونده خسارتی داریم.

بیات با اشاره به توجه ویژه این سازمان به بیماری‌های خاص و شیمی درمانی‌ها اضافه کرد: برای این بیماری‌ها سقف ۱۵ میلیون تومان با پرداخت ۳ روزه در نظر گرفته‌ایم.

بیات با بیان اینکه تأمین اجتماعی ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، افزود: موضوع اجاره بها به بازنشستگان فشار زیادی وارد می‌کند و اگر تعدادی از مسکن‌های مهر خالی در کل کشور در اختیار بازنشستگان قرار گیرد، کمی از مشکل حل خواهد شد.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش یک ماه به تعویق افتاد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که اعلام فراخوان آن از اواخر مرداد به اواخر شهریور موکول شد.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش‌وپرورش  اظهار کرد: طرحی که برای رتبه‌بندی فرهنگیان نیاز است با توجه به اختیارات دولت و بر اساس ماده ۶۳ قانون برنامه ششم که می‌تواند ورود کند تهیه‌شده و در کمیسیون اجتماعی دولت تصویب و به‌زودی به صحن دولت ارسال و پس از تصویب نهایی اجرایی می‌شود و تمام تلاش ما این است از مهرماه انجام و اجرا شود.

وی در پاسخ به سؤال زمان و علت تأخیر آزمون استخدامی گفت: ما برای آزمون استخدامی امسال ۱۸ هزار و ۳۹ نفر مجوز داریم که مجری آن سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که اواخر مرداد قرار بود انجام شود و ظاهراً به دلایلی اواخر شهریور موکول شده ولی خوشبختانه مجوزهای ما تأیید و ۱۲ هزار نفر ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان، ۲ هزار نفر سهمیه مختص استان سیستان و بلوچستان و ۴ هزار و ۳۹ نفر هم مجوزهای استفاده‌نشده سال قبل در دفترچه درج‌شده و علاقه‌مندان به حرفه معلمی می‌توانند انتخاب و بر اساس شرایط در آزمون شرکت کنند.

بیش از ۱۵۰ نخبه ایرانی حوزه دانش‌بنیان به کشور بازگشته‌اند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ابراز کرد: در سال جاری بیش از ۱۵۰ نخبه ایرانی در حوزه دانش‌بنیان به کشور برگشته‌اند و در حوزه دانش‌بنیان مشغول به کارشده‌اند و تا پایان سال این آمار بسیار افزایش خواهد یافت.

سورنا ستاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن زیرساخت‌های مهم در حوزه نفت و گاز، شیلات و گیاهان دارویی نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ابراز کرد: به‌زودی پارک جدید علم و فناوری بوشهر با امکانات جدید دولتی زیر بار خواهد آمد و انتظار است سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آینده در این حوزه وارد شوند.

وی بابیان اینکه امروز پروژه‌های حوزه علم و فناوری استان بوشهر بااعتبار ۸۰۲ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد، بیان کرد: تاکنون در سطح کشور ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که فروش سال گذشته آن‌ها ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

ستاری بابیان اینکه دولت بیش از ۱۴۰ نوع خدمت را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه کرده، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۱۵۰ نخبه ایرانی در حوزه دانش‌بنیان به کشور برگشته‌اند و  در حوزه دانش‌بنیان مشغول به کارشده‌اند و تا پایان سال این آمار بسیار افزایش خواهد یافت.

اختصاص ۴۰ میلیاردتومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص پیدا کرده است.

علی محمدی‌مقدم ظهر امروز با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص پیدا کرده است، گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از این اعتبارات ۴۰ میلیارد تومان است، این در حالیست که سال گذشته سهم استان حدود ۲۰ میلیاردتومان بود.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۰ پروژه هم‌زمان با هفته دولت در استان خبر داد و افزود: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به روند احیای دشت شهرکرد، خاطرنشان کرد: فرونشست زمین، ایجاد کانون ریزگرد و افت آب‌های زیرزمینی از معضلات این دشت است؛ در حال حاضر احیای مَرغ شهرکرد به مساحت ۶۵۰ هکتار با بازگرداندن نزولات آسمانی در دستور کار قرار دارد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان از ابتدای مهر آغاز می‌شود

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: براساس تمهیدی که در دولت انجام شده و همچنین هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته ان‌شاءالله از ابتدای مهر طرح رتبه‌بندی در سطح فرهنگیان انجام خواهد شد و امیدواریم که فرهنگیان عزیز شاهد افزایش حقوقی در آغاز سال تحصیلی باشند.

محسن حاجی میرزایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به بیان مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های خود در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش مشکلاتی دارد که باید به طور فوری برطرف و برخی موضوعات نیز باید با اولویت‌بندی مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به مطالبات معوق فرهنگیان است که خوشبختانه با هماهنگی که با سازمان برنامه و بودجه انجام شده، پرداخت این معوقات از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و امیدواریم که تا پایان شهریور بخشی از این مطالبات که مربوط به بازنشستگان و نیروهای حق‌التدریس و همچنین کارکنان مدارس خارج از کشور است، ‌انجام شود.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش دارای یک مشکل ساختاری است، خاطر نشان کرد: بودجه آموزش و پرورش هر سال با یک کسری بسته می‌شود و این موضوع باعث می‌شود که با وجود اینکه دولت هر سال بیش از صددرصد اعتبارات آموزش و پرورش را اختصاص می‌دهد باز هم این کسری باقی بماند. در این زمینه باید تلاش کنیم که در بودجه ۹۹ این مشکل را برطرف نماییم و آموزش و پرورش را از این مطالبات معوق نجات دهیم.

تولدِ نخستین مارمولک‌های زال با مهندسی ژنتیک

محققان با ایجاد تغییرات در فناوری کریسپر موفق شده اند برای نخستین بار در جهان مارمولک زال تولید کنند.

محققان بالاخره موفق شدند در خزندگان مهندسی ژنتیک اعمال کنند. آنها با استفاده از مهندسی ژنتیک برای نخستین بار به تولد مامولک های زال به اندازه انگشت اشاره انسان کمک کرده اند.

محققان حوزه ژنتیک به دلیل شیوه تولید مثل خزندگان در استفاده از ابزار «کریسپر» (CRISPR) روی آنها با مشکلاتی مواجه بوده اند. اما آنها با انجام تغییراتی در این روش توانستند ژن های مارمولک ها را تغییر دهند.

دلیل تولید حیوانات زال با کمک مهندسی ژنتیک آن است که چنین جهش ژنتیکی به حیوان آسیب نمی رساند و در درجه دوم به درمان این اختلال در انسان نیز کمک می کند.

محققان دانشگاه جورجیا با تغییراتی در روش CRISPR این آزمایش را انجام دادند. آنها قبلا معتقد بودند این روش در خزندگان کارآمد نیست زیرا باید تزریق به صورت مستقیم به تخم های بارور شده یا زیگوت( یاخته تخم) تک سلولی انجام شود. اما باروری مارمولک در بدن او انجام می شود و غیر قابل پیش بینی است. اما با کمک روش جدید سرعت تولید تخم های مارمولک کند شد.

در نتیجه محققان غشایی شفاف روی رحم حیوان مشاهده کردند که به آنها اجازه داد تمام تخم های در حال رشد ( از جمله تخم های بارور شده) را ببینند.

کد خبر 387550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.