اجرای طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده با نورپردازی نقطه‌ای در کرج

شهردار کرج با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با استفاه از فناوری‌های نوین و به‌روز، زیرساخت ویژه‌ای را برای تسهیل در تردد شهروندان ایجاد کرده است، گفت: به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده و برای نخستین بار در کشور "طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده با نورپردازی نقطه‌ای" در این شهر اجرا شد.

به گزارش ایمنا، علی کمالی‌زاده اظهار کرد: این زیر گذر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت خط کشی‌های عابر پیاده با هدف افزایش ایمنی تردد شهروندان، تصریح کرد: خط‌کشی معابر یکی از مهم‌ترین اقدامات ترافیکی شهر به شمار می‌رود که با هدف آگاهی بخشیدن به رانندگان و عابران پیاده و انضباط‌بخشی به تردد سواره‌ و پیاده‌ ترسیم می‌شود.

شهردار کرج عنوان کرد: کمبود دید و روشنایی در گذرگاه‌های هم‌سطح عابران پیاده معمولا یکی از اصلی‌ترین علل بروز تصادفات عابر و خودرو است که کانالیزه کردن محل عبور عابران و ایجاد روشنایی متمایز در محل تردد از راهکارهای مهم کاهش این نوع حوداث به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با استفاه از فناوری‌های نوین و به‌روز، زیرساخت ویژه‌ای را برای تسهیل در تردد شهروندان ایجاد کرده است، ادامه داد: به منظور افزایش ایمنی عابران پیاده و برای نخستین بار در کشور "طرح آشکارسازی مسیر عابر پیاده با نورپردازی نقطه‌ای" در بلوار بسیج (۴۵ متری کاج) اجرا شد.

کمالی‌زاده از اجرای طرح ساماندهی ترافیکی و اصلاح هندسی فلکه اول "رجایی‌شهر" در دو افق زمانی میان‌مدت و بلندمدت خبر داد و خاطرنشان کرد: در طرح میان‌مدت، ساماندهی وضع موجود میدان مذکور از طریق نصب چراغ فرماندهی و اصلاحات هندسی مورد نیاز به منظور روان‌سازی ترافیک، کاهش تداخلات ترافیکی و بهبود زمان سفر انجام می‌شود.

شهردار کرج روان‌سازی و رفع گره‎های ترافیکی معابر درون‌شهری را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: بدون شک ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه، ارتقاء ایمنی تردد عابران پیاده و جلب رضایت شهروندان را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 387511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.