حرکت به قصد سیاحت در دومین کارگاه "سفر و گردشگری"

گردشگری یا توریسم به‌طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود. هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر یا توریست گفته می‌شود.

به گزارش ایمنا، واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد اقدام به سفر کردند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن شد. اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقه‌مند هستند.

علیرضا مساح، رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این باره اظهار کرد: مجموعه کارگاه های سفر و گردشگری به دنبال آن است که فرهنگ گردشگری را به مردم آموزش دهد.

وی افزود: این برنامه ها قرار است به مردم یاد دهد چگونه در حالیکه ارزان سفر می کنند از آن لذت ببرند و گرفتار مشکلات نشوند همچنین افرادی که با سفر زندگی می کنند فرهنگ تجربیات سفرشان را به مردم منتقل می کنند.

مساح با بیان اینکه کارگاه "سفر و گردشگری" به صورت ماهیانه و رایگان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: دومین کارگاه از این برنامه روز پنجشنبه ۷ شهریورماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با موضوع "حرکت به قصد سیاحت عالم" با حضور رضا شهران در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

کد خبر 387510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.