فن‌آوری دیجیتالی QR گامی در جهت توسعه فضای سبز شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: با اطلاعات و آمار کاملی که از طریق نرم‌افزار کد شناسه دیجیتالی QR، به دست می‌آید می‌توانیم در حوزه‌های مختلف فضای سبز شهری برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهیم.

علی مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طرح پایش فضای سبز تبریز با استفاده از فن‌آوری کد شناسه دیجیتالی QR، اظهار کرد: نرم‌افزار دیجیتالی QR با هدف جمع‌آوری داده‌ها و سرشماری درختان برای نخستین‌بار در سازمان پارک‌ها و زیباسازی شهرداری تبریز طراحی شده است؛ البته شهرداری شیراز نیز طراحی این نرم‌افزار را توسط پیمانکار انجام داده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از طراحی این نرم‌افزار، تنها سرشماری درختان معابر صورت می‌گرفت، ادامه داد: از طریق این نرم‌افزار می‌توان در گام نخست علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات درختان معابر، انبوه‌کاری‌های سطح شهر را هم سرشماری کرد و در مرحله دوم نیز به سراغ سرشماری درختان فضاهای عمومی، اداری و بعضی از کارخانجات رفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ هزار درخت سرشماری شده بود، اما در حال حاضر با استفاده از این نرم‌افزار تاکنون ۶۰۰ هزار درخت سرشماری شده است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به دو میلیون درخت برسد که ظرف مدت یک‌ماه آینده سرشماری تمامی درختان سطح شهر به پایان می‌رسد.

مدبر با تاکید بر اینکه آمار و ارقام پایه و اساس جمع‌آوری اطلاعات و ثبت موضوعات است، گفت: با اطلاعات و آمار کاملی که از طریق این نرم‌افزار به دست می‌آید می‌توانیم در حوزه‌های مختلف فضای سبز شهری از جمله شیوه‌های نوین آبیاری، سرانه فضای سبز و ... برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهیم.

کد خبر 387461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.