پیام محیط زیستی "نی‌های پلاستیکی"

گروهی از هنرمندان با استفاده از ۱۶۸ هزار نی پلاستیکی بازیافتی اثری هنری در شهر هوشی‌مین خلق کردند تا مردم را به استفاده کم‌تر از مواد پلاستیکی ترغیب کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در هر سال بیش از ۲۶۰ میلیون تن مواد پلاستیکی در سراسر جهان تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این مواد به اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کند و با سرعت بسیار کم تجزیه می‌شود یا این‌که هرگز مورد تجزیه قرار نمی‌گیرد.

گروهی از هنرمندان تصمیم گرفتند با جمع‌آوری نی‌های پلاستیکی و ساخت یک اثر هنری خارق‌العاده پیامی را به گوش مردم سراسر جهان برسانند: "یک اقدام کوچک می‌تواند بزرگ‌ترین تاثیر را بر زندگی انسان‌ها داشته باشد، حتی به سادگی استفاده نکردن از نی‌های پلاستیکی".

آلاینده‌های محیط ‌زیست روز به روز در حال افزایش است و نی‌های پلاستکی نیز از این امر مستثنی نیست به طوری که بخش اعظمی از مواد زائد را همین ماده پلاستیکی زائد غیرضروری تشکیل می‌دهد. به همین منظور، هنرمندان در یک تصمیم گروهی اقدام به جمع‌آوری نی‌های پلاستیکی بازیافتی کردند که این کار حدود ۶ ماه به طول انجامید.

آن‌ها پس از جمع‌آوری و دسته‌بندی نی‌ها بر اساس رنگ نی‌ها، به مدت دو هفته اثر هنری خود را خلق کرده و به نمایش عموم مردم گذاشتند. نی‌ها از طریق کیسه‌های پلاستیکی به پایه‌های اسکلتی متصل شد و نصب لامپ‌های ال ای دی باعث درخشش وزیبایی هرچه بیشتر اثر هنری شد.

اثر هنری که به شکل امواج دریا طراحی شد، در حال حاضر در یکی از نمایشگاه‌های هوشی‌مین، بزرگ‌ترین شهر ویتنام، قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از زاویه ۳۶۰ درجه این اثر هنری اعجاب‌انگیز را تماشا کنند.

کد خبر 387420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.