دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در کرکس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز گفت: باتلاش محیط بانان منطقه حفاظت شده کرکس پنج متخلف شکار و صید دستگیر و از آنان دو قبضه سلاح غیرمجاز کشف و ضبط شد.

علیرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با توجه به گزارش واصله از دوستداران محیط زیست مبنی بر ورود یک گروه متخلف شکار و صید به منطقه حفاظت شده کرکس، به محل اعزام  و پس از گشت و تعقیب و گریز موفق شدند با کمک عوامل نیروی انتظامی پنج نفر متخلف شکار و صید را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی از خودرو آنان یک قبضه سلاح، پنج تیر قاچاق، یک قبضه سلاح پنچ تیر گلنگدنی در ید غیر،  مهمات شامل ۵۰  عدد فشنگ و ادوات شکار شامل دو دستگاه دوربین دو چشمی و دو عدد سلاح سرد کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه پرونده متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی شهرستان نطنز  تحویل داده شد، گفت: بر اساس "قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز" نگهداری و حمل سلاح شکاری  قاچاق جرم محسوب می شود و براساس ماده ۱۸ این قانون اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت "وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح" ضبط خواهد شد.

کد خبر 387414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.