بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور در ابهر

زنجان- بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات در شهرستان ابهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهر زنجان، بزرگترین نیروگاه خورشیدی شمال غرب کشور با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات در منطقه صنعتی نورین ابهر با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

 علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در آیین بهره برداری از نیروگاه انرژی رازی ابهر، گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۵.۶ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۱۴۰ هزار متر مربع احداث شده است.

وی توان تولید این نیروگاه را ۱۱ هزار مگاوات ساعت انرژی در سال بیان و اظهار کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی احداث و به بهره برداری رسیده است و با بهره‌برداری از آن ۹.۳ میلیون مترمکعب صرفه جویی سوخت فسیلی در سال صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان ادامه داد: با بهره‌ برداری از نیروگاه انرژی رازی ابهر از انتشار ۹ هزار و ۵۹۸ تن گاز گلخانه‌ای در سال جلوگیری می شود.

علیزاده گفت: ۲۵ پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در دست بررسی است که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی از بهره برداری ۷۳۰ پروژه توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: این پروژه ها در شهرستان‌های مختلف استان اجرا شده است که  از این تعداد ۲۱۵ پروژه در شهرستان زنجان اجرا شده است.

به گزارش ایمنا، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ابهر و خرم‌دره، بازدید از سد مَراش، بَلوَبین، تالوار، مُشمپا و دیدار با نمایندگان صنعت برق و آب از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در استان زنجان است.

کد خبر 387341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.