سینما بدون ادبیات ارزشی ندارد

تهیه کننده فیلم "قطار آن شب" گفت: فیلمی ارزشمند است که قصه قوی بر پایه ادبیات داشته باشد، در برخی موارد فیلم های امروز سینمای ایران با تکیه بر موارد فنی و بدون قصه ای قوی ساخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهروز رشاد در حاشیه اختتامیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زمانی که فیلمنامه اثر نوشته شد و آن را ساختیم، فکر می کردم آیلین رشیدیان، بازیگر اول فیلم و همچنین حمیدرضا قطبی کارگردان اثر جایزه ببرند که این اتفاق افتاد.

تهیه کننده و نویسنده فیلم قطار آن شب درباره فیلمنامه فیلم گفت: داستان فیلم از کتاب احمد اکبرپور اقتباس شده بود که این داستان ۱۸ صفحه‌ای را به فیلمنامه ۷۰ صفحه‌ای تبدیل کردیم و یکی دیگر از آثار این نویسنده را نیز به فیلمنامه تبدیل کردم که امیدوارم در هفته های آینده مجوز ساخت آن صادر شود.

وی با بیان این‌ نکته که سینما بدون ادبیات ارزشی ندارد، تاکید کرد: فیلمی ارزشمند است که قصه قوی بر پایه ادبیات داشته باشد، در برخی موارد فیلم های امروز سینمای ایران با تکیه بر موارد فنی و بدون قصه ای قوی ساخته می‌شود.

تهیه کننده فیلم "قطار آن شب" با بیان اینکه سایه مافیا بر سر سینمای ایران است، گفت: مافیای سینما با درآمدهای کلان دستمزدهای میلیاردی پرداخت کرده، بخش خصوصی را فلج می کند و خوشحالیم که اکنون در بنیاد سینمایی فارابی و شورای صنفی نمایش برنامه‌ای تنظیم شده که هر سرگروه در سال حداقل یک فیلم کودک و نوجوان داشته باشد. 

رشاد افزود: برای اکران فیلم با پخش کننده صحبت خواهیم کرد، اما نوبت پخش این فیلم مشخص نیست و این در حالی است که برخی امروز فیلم می‌سازند و هفته آینده آن را اکران می کنند.

وی درباره برگزاری جشنواره سی و دوم خاطرنشان کرد: من در پنج دوره از جشنواره شرکت کردم این دوره از تمام جشنواره‌های دیگر بهتر برگزار شد.

کد خبر 387329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.