۱۱ هزار از دانش‌آموز اصفهانی در مدارس چندپایه تحصیل می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی در مدارس چندپایه تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی، ظهر امروز_دوشنبه_چهارم شهریور ماه در هفتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان اصفهان ۹۲۸ هزار و ۹۹۹ نفر است که از این تعداد ۴۵۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند. در استان اصفهان ۸۵ واحد آموزشی با زیر ۵ نفر داریم و ۹ واحد آموزشی با یک نفر دانش آموز وجود دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش استان اصفهان بر انسداد بی سوادی در سطح شهرها و روستاهای اصفهان تاکید دارد و ۱۱۵ واحد آموزشی با میزان دانش آموز ۵ الی ۱۰ نفر در روستاهای استان اصفهان تحت مدیریت آموزش و پرورش استان اصفهان قرار دارد. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: تعدد میزان مدارس چند پایه استان اصفهان عظم جدی اداره آموزش و پرورش استان برای حفظ محیط آموزشی را نشان می دهد زیرا بیش از ۱۱ هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی در مدارس چندپایه تحصیل می کنند. فراهم کردن شرایط دسترسی به آموزش و پرورش برای کودکان لازم التعلیم یکی از مهم ترین اهداف شیوه نامه مقابله با بی سوادی در کشور است.

اعتدادی ادامه داد: جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مراکز آموزشی به ویژه دختران از اولویت های اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است و در این باره مناطق روستایی و عشایری را در اولویت قرار داده ایم. کافی نبودن اطلاعات در زمینه مبادی بی سوادی و ناکافی بودن هماهنگی میان دستگاه های مختلف یکی از مشکلات اصلی در جهت ساماندهی بی سوادان است. 

وی اضافه کرد: ضعف اقتصادی و فرهنگی در بسیاری از خانواده ها موجب افزایش تعداد بی سوادان در جامعه می شود. اقدامات مهمی در زمینه کاهش تعداد ترک کنندگان تحصیل و بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفته است و بر این اساس پرسشنامه ای به همه واحد های آموزشی استان اصفهان ارسال شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار مسئله بازماندگان از تحصیل و ترک کنندگان تحصیل را مطرح کردیم و هماهنگی خوبی میان دستگاه های مسئول در این حوزه ایجاد شد.

اعتدادی افزود: هزار و ۲۱۹ نفر از کودکان اصفهانی از تحصیل در پایه اول بازمانده اند و از این تعداد ۵۱۹ نفر دختر بوده اند. تعداد مراکز اختلالات یادگیری در سال ۹۴ ، بیست وپنج واحد بوده و امسال به ۶۰ واحد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 387286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.