مخالفت «رئیسی» با بازداشت دو نماینده

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

طرح اعتلای پایگاه‌های مقاومت محلی بسیج در دستور کار است

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی امروز در همایش سالانه استادان و نخبگان بسیجی، تحقق فرامین مقام معظم رهبری را اصلی ترین رسالت بسیج در گام دوم انقلاب در سطح حوزه های علمیه دانست و افزود: برای حضور سازمان یافته جوانان و نوجوانان برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نیازمند کمک استادان حوزه های علمیه، علمای بسیجی و روحانیون هستیم.

وی با بیان این که مطالبه گری، پرچمداری و عدالت خواهی در جامعه باید به همت نیروهای انقلاب و بسیجی محقق شود، افزود: همه ظرفیت‌ها را در این زمینه بسیج مستضعفان برای همه قشرهای بسیجی آماده می کند.

رئیس سازمان بسیج کشور با تاکید بر این که طرح اعتلای پایگاه‌های مقاومت محلی بسیج برادران و خواهران در دستور کار است، گفت: این طرح برای دستیابی به منظومه فکری مقام معظم رهبری و نقشه راهی که ایشان ترسیم کرده اند اجرا می شود.

وزارت دادگستری یک وزارت عملیاتی نیست

سیدعلیرضا آوائی، وزیر دادگستری دولت دوازدهم که به مناسبت هفته دولت در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما، حضور یافته بود، در تشریح عملکرد یک ساله وزارت دادگستری اظهارکرد: نقش و عملکرد وزارت دادگستری برای عموم جامعه شناخته شده نیست و برای آشنایی مخاطبین عرض می کنم که وزیر دادگستری حلقه واسط و مسئول روابط بین قوای سه گانه است و وزارت دادگستری تنها وزارتخانه دولت است که نام آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است. 

وی در ادامه با معرفی وظایف وزارت دادگستری، گفت: یکی از زیر مجموعه‌های وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات حکومتی است که یک مرجع اختصاصی در رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که در ایام اخیر، عمده تمرکز و وقت این سازمان به رسیدگی به پرونده های کلان معطوف شد و در همین رابطه پرونده های احتکار، گران‌فروشی و پرونده هایی از این جنس مورد رسیدگی قرار گرفت.

آوائی در رابطه با فعالیت‌های وزارت دادگستری پیرامون موضوعات حقوق بشری و حقوق شهروندی گفت: وزارت دادگستری یک وزارت عملیاتی نیست و عمده فعالیت های آن امور ستادی و هماهنگی است که در موضوع حقوق بشر نیز بیش از یکصد جلسه با نهادهای مختلف پیرامون بحث های آموزش حقوق شهروندی برگزار شد و در این رابطه نیاز فراوانی به فرهنگ سازی و آموزش مردم در زمینه حقوق شهروندی داریم.

تبانی در خرید شش هزار خودرو و چند صد کیلو طلا جزو وظایف نمایندگی است؟

احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیسیون حقوقی و نایب‌ رئیس هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان خواستار توضیح برای عموم در دفاع از تخلفات مالی و خودرویی دو نماینده ابهر و زنجان شد.

در بخشی از این نامه آمده است: جنابعالی در پاسخ به استعلام دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران در ارتباط با تخلفات آقایان محمد عزیزی نمایندۀ ابهر و فریدون احمدی نمایندۀ زنجان در تاریخ بهمن ۱۳۹۷ اعلام کرده اید که با توجه به بررسی به عمل آمده و توضیحات نامبردگان، رفتار آقایان در تخلفات خودرویی و طلا خارج از مصادیق ایفای وظایف نمایندگی تشخیص داده نشد.

آیا به نظر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، تبانی در خرید شش هزار خودرو به صورت رانتی و چند صد کیلو طلا و همکاری با فردی که جزء ۱۵ نفر اول کسانی است که با خرید بیش از ۳۰ هزار سکه، کمک به اخلال در نظام اقتصادی کشور نموده اند، جزء وظایف نمایندگی است؟ خواهشمند است برای حفظ شأن و جایگاه مجلس به افکار عمومی توضیح کافی بدهید.

دولت تدبیر و امید تلخی‌ها را به جان می‌خرد تا کام جامعه شیرین باشد

علی ربیعی  سخنگوی دولت امروز در مراسمی که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در ساختمان کوثر مجموعه ریاست جمهوری برگزار شد با تاکید بر لزوم پیروی از روش و منش شهدا اظهار کرد: امسال هفته دولت برای دولتمردان تدبیر و امید پر معناتر از شش سال قبل است؛ چرا که دولت طی سال اخیر صدایش کمتر شنیده شد و شاید ایستاد و فضایی را که در آن نقد شود را تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که نقدهای زیادی از دولت مطرح شده است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در میانه میدان جنگ ایستاده است و شرایط را تحمل می‌کند و نمی‌خواهد که کام جامعه تلخ شود. بر همین اساس نیز همه تلخی‌ها را به جان خود می‌خرد تا کام جامعه شیرین باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدام کور منافقان در ترور شهیدان رجایی و باهنر گفت: تروریسم کور که امروز به تروریسم اقتصادی آمریکا پیوسته و علیه ایران عمل می‌کند، آن روز شهیدان رجایی و باهنر را در آتش سوزاند اما نهاد دولت – ملت و جمهوریت ققنوس وار از این آتش بیرون آمد و ما ۴۰ سال است که حس خوب دولت – ملت را تجربه می‌کنیم.

ربیعی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر یادآور شد: رجایی و باهنر هر دو به نفع همه بودند و علیه هیچ کس نبودند؛ مرز آنها خدا بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: صدای ضد انقلاب را در مرزها خفه کرده‌ایم

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفدهمین همایش تجلیل از ممتازین نزاجا گفت: بنده از شما همسران و کارکنان نیروی زمینی ارتش تشکر می‌کنم، زیرا اگر همکاری شما نبود این بزرگواران نمی‌توانستند به درستی خدمت کنند.

وی ادامه داد: ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران اعتقاداتی داریم که در صدر این اعتقادات، اعتقاد به شکرگزاری از خداوند است و خداوند را شاکریم که ما را از نعمت امامت و ولایت بهره‌مند کرده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی با توکل برخدا و وجود شما کارکنان ممتاز موفق به کسب توفیقات خوبی شده است، تاکید کرد: از جمله این توفیقات می‌توان به استقرار قدرتمندانه در مرزهای شمال شرق کشور و از بین بردن صدای ضد انقلاب در مرزها و شهرهای جنوب شرق کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به حضور ارتش در کنار مردم، اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش تلاش کرده در تمام اتفاقات مانند سیل و زلزله در کنار مردم حضور داشته باشد که امیدواریم همه این اقدامات موجبات رضایت خداوند متعال و رهبر انقلاب را فراهم آورده باشد.

مخالفت «رئیسی» با بازداشت دو نماینده

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در توضیح اظهارات رئیس مجلس پیش از آغاز جلسه علنی امروز پیرامون موضوع بازداشت فریدون احمدی نماینده زنجان و محمد عزیزی نماینده ابهر گفت: آقای لاریجانی قبل از جلسه علنی در صحبت‌هایی تاکیدشان بر این بود که اجازه دهید دستگاه قضایی رسیدگی‌هایش را انجام دهد ولی جنجال صورت نگیرد، اجازه دهید دستگاه قضایی به وظیفه خود در فضایی بدون تنش عمل کند.

وی درباره اینکه آیا رئیس مجلس از روند دادگاه برای بازداشت این دو نماینده گلایه داشت؟ گفت: آقای لاریجانی این گلایه را مطرح کرد که استنطاق اشکال ندارد، اما بازداشت نماینده چه معنایی دارد؟ ایشان همچنین گفت: صحبتی با آقای رئیسی صورت گرفته و از قرار معلوم آقای رئیسی با بازداشت موافق نبودند.

علیرضا بیگی در پاسخ به این پرسش که طبق توضیحات سخنگوی هیئت نظارت در پرونده مربوط به بازداشت، نام سه نماینده مطرح بوده و در فضای مجازی نام شما به عنوان نفر سوم برده شده است، گفت: چنین چیزی درست نیست. بنده در این قضیه به هیئت نظارت، دادگاه و بازرسی نرفتم.

کد خبر 387150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.