اولویت اصلی اصفهان مسئله آب است

استاندار اصفهان گفت: اولویت اصلی مسائل اصفهان بحث آب است و اقدامات خوبی در این حوزه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استاندار اصفهان در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته دولت در محل استانداری اصفهان و با حضور معاونین استاندار برگزار شد، اولویت اصلی مسائل اصفهان را بحث آب دانست و افزود: اقدامات خوبی در این حوزه در حال پیگیری است.

رضایی با بیان اینکه امسال به مناسبت هفته دولت یک هزار و ۷۳۴ پروژه عمرانی به بهره برداری می رسد تاکید کرد: همه این اقدامات در مقطعی محقق می شود که شرایط امروز کشور، عادی نیست و همه ارکان دولت با جدیت پیگیر کاستن از بار مشکلات اقتصادی مردم هستند.

رضایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، رجایی و باهنر گفت: ایشان یاران صدیق و همسنگر در عرصه ایمان و عدالت خواهی بودند و در جهت تشکیل دولت مهدوی برای رفع محرومیت و تبعیض گام های بلندی برداشتند که نهایتا در آتش کینه منافقین تروریست سوختند.

استاندار اصفهان با ذکر این جمله از امام خمینی که «ریاست در آنها اثر نکرد، بلکه آنها در ریاست  اثر کردند»، در وصف این دو شهید از زبان مقام معظم رهبری گفت:  رجایی و باهنر اسوه تقوا و ایمان و عناصر فراموش نشدنی در تاریخ دولت و انقلاب و دو نمونه برجسته از یاران امام و انقلاب هستند.

رضایی گفت: اگر در هفته دولت بزرگداشتی برای خدمات ارائه شده توسط دولتمردان بگیریم، شایسته است چرا که شرایط کشور در اثر اعمال تحریم های ظالمانه جهانی، که شرکت به شرکت و بخش به بخش در حال رایزنی برای تحریم علیه مردم ایران هستند، خاص است.

وی تاکید کرد: سوگند می خورم که تمام هم و غم و دغدغه دولت و شخص رئیس جمهور رفع و کاستن مشکلات مردم است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امروز اداره کشور با توجه به شرایط موجود در بحث فروش نفت، شایسته قدردانی است، افزود: وقتی من و معاونین من حتی در روزهای تعطیل پیگیر حل مسائل و مشکلات مردم هستیم، به طریق اولی وزرا و دلتمردان نیز در این زمینه دغدغه مند هستند.

رضایی با اشاره به پروژه هایی که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: امیدوارم مردم این پروژه ها را به عنوان یک عیدی و خدمت بپذیرند.

وی کاستن از مشکلات مردم را حقوق آن‌ها دانست و تاکید کرد: مردم شهیدپرور اصفهان که ثابت کرده اند همواره یار و همراه انقلاب هستند، در این خدمت رسانی محق تر هستند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بر خلاف تلاشی که از سوی بدخواهان در ایجاد جدایی بین ملت و دولت وجود دارد، پیوند عمیقی بین دولت و ملت برقرار است و امیدواریم این پیوند مستمر و پایدار باشد.

اقتدار استاندار در حل مسائل استان موثر بوده است  

در ادامه این نشست، حجت الله غلامی، معاون عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه اقتدار ویژه استاندار در برهه های خاص و در شرایط خاص تحریمی در راستای پیش برد اهداف مد نظر عمرانی واقعا موثر بوده است، گفت: در شرایط موجود کشور، اجرا و افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیار دشوار است.

وی افزود: از سرجمع اعتبارات عمرانی که در سال ۹۸ برای استان پیش بینی شده، مبلغ  ۳۷۵ میلیارد تومان مربوط به پروژه های استانی است، که در این بخش حدود ۹/۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته ایم، همچنین در بخش پروژه های ملی که به استان واگذار شده و از امسال تحت عنوان "پروژه های استانی ویژه" نام‌گذرای شده، مبلغ  ۳۰۶ میلیارد تومان بوده که در این بخش هم حدود ۵۴% نسبت به سال قبل رشد داشته ایم.

غلامی گفت: در بخش پروژه های ملی که به صورت متمرکز اجرا می شود حدود ۹۱۰ میلیارد تومان و با رشد  ۳۹ % نسبت به سال قبل، و در بخش پروژه های متوازن منطقه‌ای امسال حدود ۳۸۹ میلیارد تومان تخصیص یافت که با مجموعه‌ای از اعتبارات مرتبط با آلایندگی و ارزش افزوده‌ها، عدد بودجه عمرانی امسال حدود دو هزار و ۱۷ میلیارد تومان است که این عدد با جمع اعدادی که به سایر ردیف ها مربوط می شود، در سرجمع نسبت به سال قبل ، نزدیک به ۱۱ درصد رشد دارد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان اظهار کرد: در کنار ارقام بودجه‌ای مطرح شده، مشوق های بودجه سال ۹۸ وجود دارد که در بخش اول اعتباراتی را در راستای حمل و نقل شهری و قطار حومه می توانیم دریافت کنیم که این مبلغ معادل ۵۰%  کمکی است که شهرداری ها در این زمینه هزینه می کنند.

وی افزود: در تبصره پنجم بودجه حدود هشت هزار میلیار تومان به حمل و نقل عمومی و قطار حومه اختصاص دارد که از این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان را دریافت کرده ایم و امید واریم، باز هم موفق شویم به قطار شهری اصفهان و قطار حومه مبالغی را اختصاص دهیم.

غلامی ادامه داد: در بحث استفاده از تبصره ۱۹بودجه، مشارکت بخش خصوصی را در پروژه ها داریم، که ۳۰ درصد را دولت و ۷۰ درصد مابقی را سرمایه گذار بخش خصوصی متقبل می شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: در پروژه های آبرسانی، دولت به صورت خرید تضمینی هزینه ها را متقبل می شود که در این بخش، بیش از  ۷۵۰  میلیارد تومان موفق به تحقق شدیم.

وی تصریح کرد: بخش سومی که در بودجه از معادل ریالی آن امکان استفاده داریم، بخش وجوه اداره شده است که برای اتمام پروژه های نیمه تمام کلیه دستگاه‌ها موظف شدند پروژه‌های نیمه تمام خود را به بخش خصوصی، که برای اتمام این پروژه ها از پتانسیل خوبی برخوردار هستند، واگذار کنند.

غلامی با بیان اینکه امسال و در هفته دولت توانستیم با هماهنگی در بخشهای مختلف یک هزار و ۷۳۴ پروژه را در سطح استان به بهره برداری برسانیم، افزود: این پروژه ها به خصوص در بخش های توسعه استان مثل آب رسانی، میراث فرهنگی و گردشگری و خدماتی فرهنگی که اغلب پروژه‌های شهرداری ها و دهیاری ها هستند، بهداشت و درمان که عمدتا علوم پزشکی و بیمارستان ها هستند، مورد بهره بررداری قراردهیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: پروژه های مذکور در سطح استان و در ۲۴ شهرستان، با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که سال گذشته تعدادپروژه‌ها  ۱۳۰۰ و با اعتباری بالغ بر ۱۸۸۰ میلیارد تومان بود، که از این نظر قابل مقایسه است، چرا که با وجود تحریم ها و شرایط سخت اقتصادی، با همت مدیران استان و رهنمودهای استاندار، موفق به افزایش تعداد پروژهای عمرانی در سطح استان شدیم.

وی در تشریح  پروژه های عمرانی استان گفت: از تعداد یک هزار و ۷۳۴ پروژه عمرانی، ۲۶۱ پروژه ملی با اعتباری حدود ۲۶۸ میلیارد تومان؛ ۱۸۵ پروژه استانی با اعتباری حدود ۱۰۲ میلیارد تومان؛ ۶۲۰ پروژه در بخش خصوصی و تعاونی‌ها، که تمام تلاش ما بر این بوده که بخش خصوصی را وارد این پروژه ها کنیم و عمده ارقام نیز به بخش خصوصی اختصاص دارد با مبلغ  دو هزار و دویست و هفتاد میلیارد تومان؛ همچنین ۴۹۷ پروژه در بخش شهرداری ها با اعتباری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان داریم و ۱۷۱ پروژه در بخش دهیاری های  داریم که اغلب در ارتباط با بخش اشتغال روستایی و با رقمی حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که معادل همین ارقام نیز در این بخش، تسهیلات بانکی به پروژه ها تزریق شد.

غلامی در خصوص بحث توزیع پروژه ها اظهار کرد: سعی کردیم این اتفاق محقق شود و پراکندگی مناسب در سطح استان را شاهد باشیم.

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: از مجموع ۲۴ شهرستان استان، شهرستان اصفهان بیشترین تعداد پروژه یعنی ۴۷۳ پروژه را که به لحاظ جمعیت و وسعت، بزگترین شهرستان استان محسوب می شود، به خود اختصاص داده است و پس از آن شهرستان کاشان با ۱۰۶ پروژه، شهرستان تیران و کرون با ۱۰۰ پروژه و بقیه شهرستان ها بین ۱۵ تا ۵۰ پروژه داشتند که شرقی‌ترین شهرستان استان "خورو بیابانک" با ۵۶ پروژه و غربی ترین شهرستان استان فریدون شهر و بوئین میان دشت با ۳۸ پروژه افتتاح شده است.

کد خبر 387137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.