۱۰ میلیون روستایی تا پایان دولت از آب سالم برخوردار می شوند

وزیر نیرو گفت: تعداد مشترکان روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار تا پایان دولت دوازدهم به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات که به مناسبت هفته دولت در محل پست ۴۰۰/ ۶۳ کیلو ولت کوثر برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون میزان بهره‌مندی روستاها از آب شرب سالم و پایدار به هفت میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود تاپایان امسال تعداد روستاهای برخوردار از سالم به یک هزار و ۱۲۴ روستا برسد.

وزیر نیرو کارنامه دولت دوازدهم در تامین زیر ساخت‌های روستایی را قابل رقابت با کشورهای منطقه و جهان توصیف کرد.

اردکانیان با اعلام اینکه فردا رییس جمهوری در سالن اجلاس سران به طور همزمان طرح‌های زیربنایی روستایی را افتتاح خواهد کرد، گفت: وزارتخانه های نیرو، راه و شهرسازی، نفت، وزارت درمان آموزش پزشکی و بهداشت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مسول اجرای این پروژه ها هستند.

بیش از ۲ میلیارد کیلووات ساعت امسال انرژی صادراتی برای کشور محقق شد

وزیر نیرو گفت: امسال از محل صرفه جویی ها، دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون کیلووات ساعت صادرات انرژی محقق شد. منابع حاصل از این صادرات در صنعت برق کشور هزینه خواهد شد.

وی به اجرای طرح ۰۹۸ برای تعدیل مصرف اشارهو خاطر نشان کرد: کار مهم و دسته جمعی با همکاری مردم و رسانه ها در این بخش ممکن شد.

اردکانیان با بیان اینکه مقرر بود ۸ هزار مگاوات کمبود پیش بینی شده برای تابستان ۹۸ از طرق مختلف تامین شود، ادامه داد: بر این اساس مقرر شد ۳ هزار مگاوات از محل صرفه جویی تامین و ۵ هزار مگاوات از محل تولید بیشتر تامین شود.

وزیر نیرو افزود: برای تامین ۵ هزار مگاوات، ۱۰ نیروگاه جدید در ۱۲ استان به ظرفیت ۳ هزارو ۲۵۱ مگاوات مورد بهره برداری قرار گرفت. علاوه بر این، ۵ هزار و ۶۴۰ مگاوات از محل بهبود عملکرد و راندمان ایجاد شد و در مجموع ۳ هزار و ۸۱۵ مگاوات ظرفیت برای جبران کمبودها ایجاد شد.

کد خبر 387112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.