۵ ایستگاه آتش‌نشانی در دست ساخت داریم/ اوج نشاطستان در میدان امام(ره)

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مباحث ایمنی همواره مورد توجه اعضای شورای شهر بوده و امیدواریم بتوانیم تجهیزات مناسب را در اختیار آتش‌نشانی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دولت برای انجام ماموریت‌های خود در شرایط سختی قرار دارد و لازم است مدیریت شهری، خود در تلاش باشد تا فعالیت‌هایش را به بهترین شکل انجام دهد.

وی افزود: در شرایط سخت موجود، شاید زمینه برای انجام پروژه‌های عمرانی بسیار سخت باشد و مدیریت شهری باید جبران کارهای عمرانی دولت را نیز انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اجرای طرح‌های عمرانی در شهر می‌توان شرایط را برای افزایش امید و اعتماد مردمی بهبود بخشیم زیرا در نگاه و دید مردم دولت، شهرداری و سایر ارگان‌ها یکی محسوب می‌شود.

۸۱۰ پروژه در اصفهان فعال است

وی با بیان اینکه در اصفهان انجام پروژه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی جریان دارد، ادامه داد: حدود ۸۱۰ پروژه ریز و درشت در اصفهان درحال انجام است که امیدواریم مسیر اجرای آن‌ها همچنان هموار باشد؛ پروژه‌های بزرگی مانند نصف جهان، تقاطع غیر همسطح اردستانی، سالن همایش‌ها، مجموعه نمایشگاه‌ها و همچنین خط دو قطار شهری که با وجود مسائل و مشکلات مالی در دو جبهه کاری درحال انجام است.

نصر اصفهانی اضافه کرد: امید است خط دو قطار شهری با قراردادی که اخیرا با قرارگاه خاتم الانبیاء بسته شده، در حداقل زمان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به این سخن پیامبر(ص) که "اگر به دنبال بهترین سعادت هستید، راه آن تلاش در حل مشکلات مردم است" خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسئولیت را در حل مشکلات مردم به خوبی انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اظهار کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در باغ غدیر با حضور مردم و با اجرای برنامه‌ای فاخر برگزار شد و اکران فیلم‌های جشنواره نیز در ۱۱ سالن، ۱۴ پردیس سینمایی و یک سینما با کمترین حاشیه در حال انجام است.

برنامه‌های جانبی جشنواره کودک اصفهان نشاط‌آور است

وی افزود: اگر بعدازظهرها به چهارباغ سری بزنید برنامه‌های جانبی جشنواره درحال برگزاری بوده و شور و نشاط مردم نمایان است که نشان از استقبال خوب آنان از این برنامه‌ها دارد.

نصر اصفهانی ادامه داد: در میدان امام برنامه نشاطستان با برپایی حدود ۴۰۰ برنامه همزمان برای مردم اجرا شد و میدان را مملو از جمعیت کرده بود، هرچند این برنامه در مناطق ۱۵ گانه با هدف پر کردن مطلوب اوقات فراغت اجرا شده اما اوج اجرای آن را در میدان امام شاهد بودیم.

وی با اشاره به حضور شایسته داوران کودک و نوجوان و نیز خبرنگاران نوجوان در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره در جایگاه واقعی خود و در حد یک رخداد بین‌المللی ایفای نقش کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در آستانه ماه محرم در مناطق ۱۵ گانه نشست‌هایی با حضور متولیان هیأت‌های مذهبی برای برنامه‌ریزی نظم و انضباط مراسم و رعایت ایمنی برگزار شده است؛ شب گذشته این نشست با همکاری مناطق ۱۳ و پنج با حضور هیات‌های مذهبی این مناطق برگزار شد و نمایانگر آن بود که امیدوارانه دست اندرکاران هیئات فعالیت خود را پیگیری می‌کنند.

وی گفت: امید است عزاداری همراه با شعور مردم منتج به ارتقای رفتارهای اخلاقی و دینی ما در طول سال شده و از این حادثه بزرگ استفاده کافی را ببریم.

نصر اصفهانی با تاکید بر اینکه مباحث ایمنی همواره مورد توجه اعضای شورای شهر بوده و امیدواریم بتوانیم تجهیزات مناسب را در اختیار آتش‌نشانی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: روز گذشته مراسم کلنگ‌زنی ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۱۴ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان زده شده و پنج ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیز در دست ساخت داریم.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۹۸ را با مبلغ چهار هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسانده و ردیف‌های مختلفی را در آن گنجاندیم؛ شهرداری اصفهان، مناطق شهری و تمامی سازمان‌ها باید بر اساس قانون عمل کرده و به اجرای پروژه‌هایی که ردیف بودجه‌ای ندارد ورود نکنند.

نصراصفهانی تاکید کرد: اگر پروژه‌ای ضرورت اجرا پیدا کرد از طریق اصلاح بودجه باید به تصویب شورای شهر برسد بنابراین با توجه به هماهنگی که با مسئولان داشته‌ایم هیچ پروژه‌ای نباید بدون تصویب شورای شهر آغاز شود.

کد خبر 387054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.