آمار گردشگران خارجی اصفهان پس از تحریم کاهش نیافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: بخشی از تحریم ها، صنعت گردشگری را هدف قرار داد اما با اتخاذ راهبردهای مناسب دولت تدبیر و امید، آمار گردشگران خارجی این استان کاهش نیافته است.

به گزارش ایمنا، فریدون الهیاری روز جمعه در اختتامیه دومین جشنواره مهارت های فنی و حرفه ای اصفهان در سالن همایش های توزیع برق استان بدون اشاره به آمار گردشگران خارجی سال جاری این استان، تصریح کرد: ممکن است تحریم های اعمال شده، شدت ورود گردشگران به کشور را کاهش دهد، اما سطح آمار این گردشگران را کاهش نداده است.

وی یکی از راهبردهای مهم برای حفظ آمار گردشگران خارجی کشور را صدور روادید الکترونیک و بدون الصاق به گذرنامه گردشگران برشمرد و افزود: این تدبیر کمک کرد تا گردشگران خارجی بدون نگرانی از اعمال تحریم ها وارد کشورمان شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار کرد: برای توسعه گردشگری باید زیرساخت های سخت افزاری این بخش را توسعه دهیم اما فراهم کردن زمینه نرم افزارها از جمله تربیت نیروی انسانی توانمند و آموزش دیده برای گردشگری مهم تر است.

وی اضافه کرد: توجه به این بخش موجب خواهد شد تا بتوانیم به بازارهای جهانی گردشگری و صنایع دستی نفوذ کنیم و سهم خود در بازارهای جهانی را افزایش دهیم.

الهیاری آموزش فنی و حرفه ای و استفاده از فن آوری های نوین را از ضرورت های بخش گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت: توجه به آموزش های لازم و دست یابی به فناوری های نوین ارائه خدمات بهتر در این بخش ها را تسهیل می کند.

وی با اشاره به فعالیت دست کم ۴۰ هزار نفر در بخش صنایع دستی استان، افزود: براساس استانداردهای بین المللی ۲ درصد از مشاغلی که در زمینه هنر وجود دارد باید در صنایع دستی باشد که اصفهان درحال نزدیک شدن به این استاندارد جهانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این که به دلیل توجه به جوامع محلی، گردشگری و صنایع دستی کشور پس از انقلاب بیش از پیش توسعه یافته است، بیان کرد: پس از تصدی دولت تدبیر و امید، صنعت گردشگری کشور در ریل درستی قرار گرفته است.

اختتامیه جشنواره مهارت های فنی و حرفه ای روز جمعه با حضور جمعی از استادان دانشگاه و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان  اصفهان برگزار شد.

در این جشنواره که به مدت چهار هفته توسط یکی از موسسه های آموزش فنی و حرفه ای بخش خصوصی اصفهان برگزار شد شرکت کنندگان دوره های آموزشی کسب و کار الکترونیک، آشنایی با گیاهان دارویی و فن آوری اطلاعات در بخش گردشگری را فراگرفتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 386867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.