لبخندی که بر دردهای کودکانه شکفت

پروانه های جشنواره امروز راه خود را کج کردند و به حوالی میدان استقلال در خیابان امام‌ خمینی آمدند تا مهمانی برای مهمانان موقت بیمارستان امام حسین(ع) باشند. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاروان شادی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان امروز راه افتاد و به خاص‌ترین مقصد خود رسید تا بچه‌های بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان یک روز شیرین را تجربه کنند وقتی یکی از چهره‌های محبوبشان بر بالین آن‌ها حاضر می شود. پس از اینکه روز گذشته عموپورنگ برایشان امید هدیه آورد، امروز خاله شادونه از راه رسید تا بچه‌ها را به وجد آورد.

صبح است و همه چیز آرام، اما یواش یواش سر و صداها شروع می‌شود. با ورود خبرنگارها و عوامل جشنواره فیلم کودک برو بیاهای بیمارستان بیشتر از قبل می‌شود. به‌ کودکان خبر می‌دهند "خاله شادونه" تا لحظاتی دیگر به اینجا می  آید،  کنجکاوانه به این طرف و آن طرف خود نگاه می کنند.‌ این خبر مثل بمبی در مجموعه منفجر شده و حتی بزرگ‌ترها را به تلاطم انداخته است.

اولین بخش، بچه های بخش "همودیالیز" هستند که از دستان خاله هدیه می گیرند. همان بچه هایی که با تنی خسته روی تخت خوابیده اند و حتی نای تکان خوردن ندارند و تنشان پشت دستگاه دیالیز مخفی شده است و با تمام دردی که دارند خبر حضور شخصیت محبوبشان، گل لبخند را بر صورت اشک آلود آنها می نشاند. همین لبخندها دنیایی ارزش دارد، چون در اوج خستگی تن، روح آن‌ها را تازه می‌کند و قدرتی برای مبارزه به آن‌ها می‌دهد.

در بخش گوارش کودکان و نوجوانانی که به گفته مادرشان از درد توان تکان خوردن نداشتند، با شنیدن خبر آمدن خاله به راهروها می‌روند و لبخند می‌زنند؛ یکی از این بچه ها با ذوق می گوید "باورم نمی شد در دو روز از عمو پورنگ و خاله شادونه کادو گرفته باشم."

تمام هدف جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به ارمغان آوردن شادی برای تمام‌ کودکان این سرزمین است. بیمار یا محروم فرقی ندارد همه در این جشن سهیم هستند؛ جشنی که برای کودک است و در شهر دوستدار کودک.

این موج شادی در اصفهان در شب دوشنبه گذشته از باغ غدیر به راه افتاد و چهارباغ را دربرگرفت و در محله‌های مختلف در حال دور زدن است. در این بین اما کودکانی که اسیر تخت بیمارستان شده اند نیز فراموش نشده و بخشی از شادی جشنواره به اینجا نیز سرایت کرد، همین اندک شادی هایی که با کادویی کوچک و چهره ای آشنا به بچه ها انتقال داده می شود، خود انگیزه ای بزرگ برای مبارزه است.

کد خبر 386749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.