ائتلاف نشانه عقلانیت سیاسی است

دبیر حزب کارگزاران سازندگی اصفهان گفت: ائتلاف نشانه عقلانیت سیاسی است و دقیقا در تاریخ سیاسی کشورها یکی از استراتژی های راهبردی در عرصه های سیاسی بوده است.

مهدی فاتحی رییس حزب کارگزاران سازندگی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دو مفهوم اصلاح طلبی و اصلاح طلبان وجود دارد، در برهه ای  مثل ۷۶ تا ۸۰  این دو مفهوم کاملا منطبق بوده اند یعنی اصلاح طلبی توسط اصلاح طلبان راهبری می شده و به پیش برده شده است، در اعصاری مثل دوران عبور از خاتمی در سالهای ۸۰ تا ۸۴  اصلاح طلبان از اصلاح طلبی پیشی گرفته اند، در اعصاری  هم  مثل دوران ۸۸ تا ۹۶ اصلاح طلبی از اصلاح طلبان پیشی گرفته و حیات جداگانه ای پیدا کرده است. برای ما مطلوب این است که اصلاح طلبی توسط اصلاح طلبان پیش برده شود، اما اگر فضای سیاسی کشور به گونه‌ای نبود که اصلاح طلبی توسط اصلاح طلبان به پیش برده شود، ما باید بین اصلاح طلبی و اصلاح طلبان یکی را در اولویت بگذاریم. اولویت من اصلاح طلبی است.

وی افرود: اگر مجبور به انتخاب بین اصلاح طلبی و اصلاح طلبان شدیم باید اصلاح طلبی را انتخاب کنیم و دقیقا ائتلاف در همین بستر معنا پیدا می کند. ائتلاف نشانه عقلانیت سیاسی است و دقیقا در تاریخ سیاسی کشورها یکی از استراتژی های راهبردی در عرصه های سیاسی بوده است.

فاتحی تاکید کرد: خلوص گرایی سیاسی و اینکه درجه خلوص لیست امید و اصلاح طلبی را بالا ببریم  شاید برای اصلاح طلبان خوب باشد، اما باید دید این امر برای اصطلاح طلبی نیز خوب است؟  اینکه ما به خلوص گرایی روی بیاوریم باعث خواهد شد حتی خود جبهه اصلاح طلب نیز به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم شود و در شرایط حاضر این مناسب نیست.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز کشور شرایطی نیست که ما بخواهیم به دنبال تعیین خط و مرزها و اصرار انتزاعی بر آنها باشیم، در حال حاضر کشور بیش از هر چیز به آشتی ملی نیاز دارد و آشتی ملی ابزارش همین ائتلاف هاست. اکنون زمانی است که به هر حال و با هر کم و کیف اصلاح طلبی از اصلاح طلبان پیشی گرفته، اگر شما به مواضع علی مطهری یا افرادی چون او دقت کنید،  متوجه بسیاری از مطالب خواهید شد.

فاتحی در پایان تاکید کرد: «شخصا موافق ائتلاف هستم و فکر نمی کنم اصلاح طلبان  از ائتلاف متحمل ضرر بشوند، منتها باید آنقدر قوی باشیم که اگر ائتلاف کردیم بتوانیم برآیندهای سیاسی را به سمت خودمان متمایل کنیم نه آنکه از سر ضعف، تشکل و فراکسیون ما همرنگ دیگر تشکلها شود.

رئیس حزب کارگزان اصفهان تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از آنکه دغدغه عدم ائتلاف را داشته باشیم، باید دغدغه توان افزایی جبهه داخلی اصلاح طلبان را داشته باشیم.

کد خبر 386713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.