قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان اصفهان گفت: قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران پس از ۱۱ سال در مجلس دهم به تصویب رسید اما پس از سه سال از تصویب آن هنوز اجرایی نشده است.

مهدی ترکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صندوق تأمین اجتماعی ۵۲ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و به ابر صندوق کشور محسوب می‌شود، اما  امروز با مشکل مالی مواجه شده است و اگر تدبیری برای بقای آن اندیشیده نشود با معضل امنیتی روبه رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دولت به صندوق تأمین اجتماعی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است، گفت: شرکت شستا متعلق به بیت‌المال است و یک شرکت خصوصی نیست، اما باید مدیران با تجربه برای مدیریت این صندوق انتخاب شوند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: پس از ۱۱ سال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در مجلس دهم  به تصویب رسید، اما پس از سه سال از تصویب آن هنوز اجرایی نشده است، این در حالی که قانون همسان سازی حقوق کارکنان تأمین اجتماعی  اجرا شده است.

وی گفت: حداکثر حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که با دخل و خرج همخوانی ندارد، بنابراین با اجرایی شدن اصل سه جانبه گرایی مشکلات این سازمان برطرف خواهد شد.

کد خبر 386456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.