اصفهان، خانه دائمی پروانه هاجشنواره فیلم کودک و نوجوان

در حالی وارد دهه چهارم از برگزاری خود شد که دبیرخانه این جشنواره در شهر اصفهان، به صورت دائم مسقر شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی و یکمین دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان از هشتم لغایت چهارم شهریور ماه به دبیری علیرضا رضا داد برگزار شد. آیین افتتاحیه جشنواره در میدان امام حسین و مقابل شهرداری انجام شد. در این دوره فیلم هایی نظیر پاستاریونی، دوچ، سیمین و ضربه فنی شرکت داشتند که با توجه به بیشتر شدن ظرفیت سینماهای اصفهان، با استقبال بالای مخاطبان همراه بود.

فیلم های این دوره از جشنواره، فارغ از ارزشیابی کمی و کیفی آنها، به حال و هوای کودک امروزی نزدیک تر بودند؛ همچنین به نوجوانان نیز در این دوره توجه بیشتری شده بود. در بخش های جنبی جشنواره، مراسم هایی برای بزرگداشت فریال بهزاد، ناصر چشم آذر و برادران دالوند برگزار شد. همچنین از سردیس زاون قوکاسیان در میدان جلفای اصفهان رونمایی شد. از کتاب چهل سال سینمای کودک که تاریخچه ای بود برای سال های برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، رونمایی شد. این دوره از جشنواره میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بود.

ضربه فنی به کارگردانی غلامرضا رمضانی از فیلم های مهم این دوره از جشنواره بود که به عنوان بهترین فیلم نوجوان شناخته شد؛ همچنین پروانه زرین بهترین فیلمنامه نیز به میترا تیموریان و غلامرضا رمضانی برای این فیلم رسید. داستان این فیلم دربارهٔ محمد شاگرد درس‌خوان و خوبی است که یکی از شاگردان مدرسه مزاحم او می‌شود. در این میان محمد با یکی از شاگردان مدرسه به نام امیر که ورزشکار است آشنا می‌شود و این آشنایی سرنوشت متفاوتی را برای هر سه نفر آن‌ها به دنبال دارد.

محمدرضا حاجی غلامی نیز برای فیلم لکنت پروانه زرین بهترین کارگردانی را در بخش سینمای ایران و بین الملل دریافت کرد. این فیلم  محصول مرکز صدا و سیمای استان یزد بود. فیلم لکنت داستان پسربچه ای است که در یک مدرسه تک کلاسه در یک روستا تحصیل می کند و خواهرش به علت لکنت زبان مورد تمسخر همکلاسی هایش واقع می شود. او به توصیه معلم خود برای برطرف کردن لکنت زبان خواهرش تلاش می کند تا کتاب هایی را برای خواهرش تهیه کند و در این مسیر دچار چالش هایی می شود.

کد خبر 386439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.