بازگشت به خانه در دور سی‌ام جشنواره

سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دوباره به اصفهان بازگشت، این دوره از جشنواره از نهم لغایت پانزدهم شهریور ماه سال۱۳۹۶ به دبیری علیرضا رضا داد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دوره از جشنواره مراسم نکوداشتی برای عباس کیارستمی، علی معلم و رسول صدرعاملی برگزار شد، همچنین در این دوره، توجه ویژه ای به  حوزه انیمیشن شد و علاوه بر نشست های هم اندیشی فعالان این حوزه، کارگاه های آموزشی با حضور فرانچ وارانسی هنرمند مجارستانی برگزارشد.

کارگاه آموزشی "استاپ‌ موشن" ویژه کودکان، نخستین کارگاهی بود که با حضور "عبدالله علیمراد"، انیماتور با سابقه ایرانی در اصفهان برگزار شد.

علیمراد، پیشکسوت هنر پویانمایی و از بنیان‌گذاران تکنیک استاپ‌موشن در ایران و فرزندش امیرحسین علیمراد کارگردان جوان انیمیشن در این کارگاه به هدایت و راهنمایی علاقمندان به انیمیشن پرداختند.

همزمان با  برپایی سی امین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان، نخستین مجموعه فیلم‌های برگزیده کودک و نوجوان با عنوان "بر بال فرشته ها " توسط موسسه رسانه‌های تصویری ایران منتشر شد، این مجموعه در برگیرنده ۳۰ فیلم برتر کودک و نوجوان است که در ۳۰ سال اخیر ساخته شده است.

هفتمین دوره مستبقه فیلمنامه نویسی کودکان و نوجوانا با هدف شناسایی استعدادهای جدید(اندیشه های نو) همزمان با جشنواره برگزار شد؛ برای نخستین بار، در این دوره نشست های تخصصی میان رشته ای برگزار شد و فرزندان شهدای محور مقاومت اسلامی، مهمانان ویژه این جشنواره بودند.

در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم هایی نظیر "بیست و یک روز بعد" به کارگردانی محمدرضا خردمندان، "پایان رویاها" فیلم محمد علی طالبی و "دزد و پری ۲" اثر حسین قناعت شرکت داشتند که بیست و یک روز بعد جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کرد، همچنین پروانه زرین بهترین فیلم کودک به دزد و پری۲ تعلق گرفت.

کد خبر 386304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.