برگزیدگان جشنواره شعر نهج البلاغه معرفی شدند

در سومین جشنواره بین المللی نهج البلاغه شعرهایی از آرش پورعلی زاده، محسن سلطانی، نصیر ممباجعفر، قاسم رضا و هانا میرزایی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمدامین حقیقت نژاد، مدیر موسسه "امیربیان" اصفهان عصر امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه سومین جشنواره بین المللی بهشت بیان (نهج البلاغه) با بیان اینکه هرکسی به فضل امیرالمؤمنین گوش دهد، خداوند گناهانش را می‌بخشد، گفت: امام علی (ع) ارزش هر انسانی را به آن چیزی که دوست دارد، می‌داند.

وی ادامه داد: یک اشتباه راهبردی در غدیر انجام داده‌ایم و آن مهم این است که وظیفه داشته‌ایم در غدیر تبلیغ ولایت امیرالمومنین را کنیم، اما تنها تبلیغ امامت ایشان را می‌کنیم، در ایام غدیر تنها محبت خود را به امام علی (ع) را ابلاغ می کنیم در حالی که باید ولایت علی را در نظر داشته باشیم.

مدیر موسسه "امیربیان" اصفهان گفت: ولایت علی یعنی جا پای جای این حضرت بگذاریم، ولایت علی حرف ها، احساسات و اعتقادات این حضرت است، برخی از شاعران که درباره امام علی (ع) شعر سرودند حتی یک بار کامل نهج البلاغه را نخوانده اند تا با نهج البلاغه انس بگیرید چرا که این کتاب می‌تواند ما را با امام اول شیعیان پیوند بزند.

واقعه غدیر به حاشیه رانده شده است

در ادامه مسعود رجایی، مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان پیامی از آیت الله حسین مظاهری را قرائت کرد:

«جشنواره بین المللی شهر نهج البلاغه را که به منظور بهره گیری از تعالیم ادب فارسی و کتاب مقدس نهج البلاغه برگزار می شود، گرامی می داریم، گفتمان نهج البلاغه و یوم الله غدیر همواره باید با بهره گیری از زبان های ادبی و هنری توصیف شود.

کتاب نهج البلاغه نیاز امروز جامعه و ظرفیت بزرگی برای تحول خواهد بود. جریان های منحرف تمام تلاش خود را انجام دادند تا غدیر را به حاشیه برانند و شد آنچه نباید می شد، اکنون باید تمام ظرفیت علمی و ادبی را در راستای پررنگ تر کردن غدیر و فرهنگ نهج البلاغه به کار ببرند.»

یک شعر از لشگری مجهز، کارآمدتر است

آیت الله سید جمال دین پرور، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه نیز پیامی برای این جشنواره صادر کرده که شرح زیر است:

«از میان دریای معارف جا مانده از حضرت علی(ع) فصاحت و بلاغت آن بزرگوار مورد توجه ادیبان و شاعران قرار گرفته است. نکته مهم در شعر و ادب مفهومی است که منتقل می شود، شاعر نباید هنر خود را به درهم و دینار بفروشد. شاعران و ادیبان بسیاری هستند که هنر خود را در راستای مبارزه با ظلم و ظالم به کار گرفته و حتی از خطر و مرگ هم استقبال کرده اند.

شاعران متعهد شیعی در تاریخ مقابل ظالمان از خدا بی خبر ایستاده رسالت خود را عمل کرده اند، گاهی یک شعر از لشگری مجهز به سلاح های مدرن کارآمد تر است؛ امروز رسالت شاعران در دنیای مصاعر بیش از گذشته است، در دنیایی که استکبار شمشیر را از رو بسته و به جنگ آمده شعر باید با الهام از سخن و سیره امیر مومنان (ع) به جنگ استکبار روند. شاعرانی که در میان هزار سوژه و شخصیت به امام اول توجه کرده نشان از آگاهی آن ها است. جهان امروز نیاز شدیدی به این الگو ادبی دارد.»

به گزارش ایمنا در ادامه این آیین آرش پورعلی زاده ، محسن سلطانی، نصیر ممباجعفر (کنگو)، قاسم رضا (هند) و هانا میرزایی به عنوان برگزیدگان سومین جشنواره بین المللی نهج البلاغه بهشت اعلام شدند.

کد خبر 386296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.