آموزش لایه‌هایی از هنر لایه چینی

استاد کارگاه آموزشی هنر لایه چینی گفت: وقتی قیمت‌ها نوسان داشته باشد مواد اولیه مانند روغن جلا، اکلیل، مرکب و ... که باید تهیه کنیم گران می‌شود و اگر مسئولان مربوطه از هنر حمایت کنند وضعیت بهتر خواهد شد.

اصغر فولادگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در حاشیه کارگاه آموزشی لایه چینی اظهار کرد: هنر لایه چینی به دوره صفویه برمی گردد و نمونه‌های آن را بیشتر در چهلستون و عالی قاپو می‌توان دید؛ این هنر فراگیر است به طوری که توسط هنرمندان ایرانی به کشورهای دیگر نیز منتقل شده است.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به اینکه پیش از این هنر لایه‌ چینی در سقف و دیوار کار می‌شده است، ادامه داد: توانستیم این هنر را وسعت دهیم و با هنرهای دیگر تلفیق کنیم، این کار باعث شد که جوانان به این هنر علاقه مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه لایه چینی در سه جلسه گفت: در این کارگاه تلاش بر این است که تنها روش کار اولیه را آموزش دهیم اگر این کلاس‌ها ادامه پیدا کند می‌توانیم آموزش‌ها را گسترده‌تر کنیم و هنر لایه چینی تلفیقی را به علاقه مندان آموزش دهیم.

فولادگر با بیان اینکه در ایران به دلیل نبود نرخ ثابت با مشکلات زیادی روبرو هستیم، تصریح کرد: وقتی قیمت‌ها نوسان داشته باشد مواد اولیه مانند روغن جلا، اکلیل، مرکب و ... که باید تهیه کنیم گران می‌شود و اگر مسئولان مربوطه از هنر حمایت کنند وضعیت بهتر خواهد شد چرا که بسیاری در مخارج روز خود می‌مانند چطور انتطار داریم که برای یک کارگاه و خلق یک تابلو هزینه کنند.

این هنرمند با اشاره به اینکه یک اثر لایه چینی یک متری حدود سه تا چهار میلیون هزینه دارد، ادامه داد: هنرمندانی هستند که در زمینه لایه چینی فعالیت می‌کنند اما تعدادی که پا به سن گذاشته‌اند و متأسفانه دیگر قدرت کار کردن ندارند دیگر فعالیت نمی‌کنند و چه خوب است که قدر این هنرمندان که جوانی و تمام عمرشان را در زمینه فرهنگ و هنر گذاشته‌اند، بدانیم.

وی با بیان اینکه باید ذائقه مخاطبان خود را در کشورهای دیگر بشناسیم تا بتوانیم محصولات هنری خود را به فروش برسانیم، گفت: ما اینجا پشت درهای بسته به سلیقه خود کار می‌کنیم بنابراین فروش هم نخواهیم داشت. اگر مسئولان افراد باتجربه و حتی حرفه‌ای در این کار را به کشورهای دیگر بفرستند تا با سلیقه آن‌ها آشنا شوند می‌توانیم فروش بهتری داشته باشیم و هنر خود را عرضه کنیم؛ باور کنید تحول عظیم و عجیبی در هنر پیدا می‌شود؛ وقتی هنرمند می‌تواند هنرنمایی کند که خیالش آسوده باشد.

کد خبر 386208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.