۷۰ سمن حوزه جوانان در انتظار دریافت کدرهگیری است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۷۰ سمن برای فعالیت در حوزه جوانان درخواست داده‌اند و این در حالی است که هنوز موفق به دریافت کد رهگیری هم نشده‌اند و باید این بروکراسی اداری مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا رامین نعیمی صبح امروز (یکشنبه) با حضور در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک دهه ولایت و قدردانی از نگاه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص جوانان اظهار کرد: ما باید بپذیریم که با کوه عظیمی از مشکلات روبه‌رو هستیم، اما باید توجه داشت که این کوه قابل جابه‌جایی نیست و اگر بتوانیم تنها مقداری از این مشکلات را به صورت پلکانی حل کنیم، کار بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود بروکراسی از سمن‌های فعال حوزه جوانان برداشته شود، ادامه داد: از شورای شهر درخواست داریم که مصوبه‌ای داشته باشند که نه تنها در شهرداری بلکه در دیگر دستگاه‌ها با توجه به تعاملی که بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد این بروکراسی حذف شود تا جوانان بتوانند بهتر فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه همه خواستار افزایش مشارکت مردم و به ویژه جوانان هستند، ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از سمن‌های حوزه جوانان هنوز در پیچ و خم دریافت مجوز هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ سمن برای فعالیت در حوزه جوانان درخواست داده‌اند و این در حالی است که هنوز موفق به دریافت کد رهگیری هم نشده‌اند و باید این بروکراسی اداری مدیریت شود.

مجمع جوانان اصفهان فضای اختصاصی ندارد

همچنین نورالدین سهرابی، رئیس مجمع جوانان استان اصفهان با حضور در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت و رویکرد شهرداری اصفهان در حوزه بکارگیری جوانان اظهار کرد: رشد و توسعه هر جامعه‌ای در گرو مشارکت مردم است در این زمینه حضور جوانان به دلیل میل به دیده شدن و توجه کمتر به مسایل مادی می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه جوانان بیش از ۲۰۰ سمن فعال و ۱۰۰ سمن در شهر اصفهان فعالیت دارد، افزود: ما در انجمن جوانان ۹ کمیسیون داریم که امور مربوط به جوانان را پیگیری می‌کند، خانه سمن‌های جوان در اصفهان راه‌اندازی شده است و فعالیت سمن‌های استان را پیگیری می‌کند.

رئیس مجمع جوانان استان اصفهان با بیان اینکه مجمع جوانان استان نماینده پنج هزار جوان فعال است، تصریح کرد: این مجمع فضای مناسبی را ندارد و از شهرداری و شورای شهر درخواست داریم همکاری لازم را برای تخصیص فضایی برای این انجمن داشته باشد.

وی با بیان اینکه هفته آینده اصفهان میزبان سمن‌های جوانان فعال در حوزه امداد و نجات هستیم، ادامه داد: در این زمینه از شهرداری اصفهان درخواست داریم برای برگزاری این برنامه با ما همکاری داشته باشند.

سهرابی با بیان اینکه سمن‌های حوزه جوانان توان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری را دارد، افزود: چنانچه شهرداری قصد برون سپاری فعالیت‌های خود را داشته باشد ما در این زمینه آمادگی لازم را داریم.

کد خبر 386193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.