گلایه ملی پوش بسکتبال با ویلچر از وضعیت بد ورزش معلولان

ملی پوش اصفهانی بسکتبال با ویلچر گفت: از مسئولین می خواهم از لحاظ مالی و تجهیزات تیم ملی بسکتبال با ویلچر را حمایت کنند.

علی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مسابقات پیش روی تیم ملی بسکتبال با ویلچر انتخابی پار المپیک است، اظهار کرد: این رقابت ها در آبان ماه و در شهر بانکوک تایلند برگزار خواهد شد. سخت ترین حریف های ایران در رشته بسکتبال با ویلچر، استرالیا و ژاپن هستند؛ این دو تیم همیشه در آسیا رقیب های سر سختی برای تیم ملی ایران بوده اند.

ملی پوش اصفهانی بسکتبال با ویلچر در رابطه با اهداف خود در این رشته ورزشی، گفت: امیدوارم روزی با تیم ملی ایران بر روی سکوی قهرمانی پار المپیک بایستم.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان حمایت های لازم را از تیم ملی بسکتبال با ویلچر انجام می‌دهند؟ گفت: چند سالی است که در بسکتبال با ویلچر فعالیت می‌کنم؛ اهمیت زیادی به رشته ما داده نمی شود. تیم ما قهرمانی های زیادی در آسیا و یک رتبه چهارم در مسابقات جهانی دارد و این حمایت ها برای این تیم پر افتخار بسیار ناچیز است. نحوه برگزاری اردو ها خوب نیست و آن طور که باید و شاید برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه  از لحاظ امکانات دچار مشکل هستیم، افزود: ویلچر های ما به روز نیست و مستهلک شده است. نیازمند امکانات جدید و مدرن تری هستیم. هربار که این بحث صورت می‌گیرد، می‌گویند مشکل مالی داریم.

ملی پوش اصفهانی بسکتبال با ویلچر اضافه کرد: سال گذشته با تیم اصفهان در مسابقات کشوری  و سوپر لیگ قهرمان شدیم. تیم مخابرات اصفهان نماینده تیم اصفهان است؛ لیگ شروع نشده، اما بچه های تیم با انگیزه تمرین می‌کنند.

کریمی در خصوص ورزش برای معلولین گفت: معلولین در رشته های ورزشی فعالیت نداشته باشند، خانه نشین می‌شوند و روحیه خود را از دست خواهند داد. معلولین اگر به ورزش رو بیاورند در اجتماع بیشتر حضور پیدا خواهند کرد و روحیه آن ها بالا می رود. من قبل از این که وارد ورزش بشوم معلولی خانه نشین بودم و ورزش خیلی به من کمک کرد که از لحاظ روحی و اجتماعی ارتقا پیدا کنم.

وی تصریح کرد: از مسئولین می خواهم که بیشتر به ورزش جانبازان و معلولین اهمیت بدهند، زیرا در رشته های پار المپیکی همیشه مدال آور هستیم. امیدوارم مسئولین توجه های لازم را در بحث های مالی و امکانات برای رشته های پارالمپیکی به خصوص بسکتبال با ویلچر را داشته باشند.

کد خبر 386074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.