دولت با منابع مالی یارانه، اشتغال دائم برای مردم ایجاد کند

عضو فراکسیون امید مجلس حذف دهک‌های غیرنیازمند به یارانه کمک بزرگی برای حمایت از دهک‌های نیازمند دانست و گفت: کارگزاران اقتصادی باید فکری اساسی برای سبد اقتصادی خانوار کنند.

به گزارش ایمنا، پروانه سلحشوری با اشاره به دلایل تضعیف اقتصاد خانوار و راه‌های برون‌رفت از این وضعیت، اظهار کرد: اگرچه ایرادات بسیاری به نحوه مدیریت مسئولان وارد است اما نمی‌توان از تاثیر تحریم‌ها در گرانی کالاها و به دنبال آن تضعیف اقتصاد خانوار گذشت، با این وجود دولت موظف است فشار اقتصادی را بر خانوارها کاهش دهد.

حذف دهک‌های غیرنیازمند به یارانه کمک بزرگی برای حمایت از دهک‌های نیازمند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از فعالان اقتصادی از راه‌هایی همچون توزیع کالا برگ می‌گویند و برخی دیگر معتقدند بهتر است پول این کالاها مستقیما به حساب مردم وارد شود اما در کنار این راهکارها به‌یقین حذف دهک‌های غیرنیازمند از دریافت یارانه کمک بزرگی به دولت برای حمایت از دهک‌های نیازمند خواهد کرد.

فعالیت جزیره‌ای نهادهای حمایتی

وی با بیان اینکه نهادهای حمایتی هر یک به صورت جزیره‌ای جداگانه فعالیت دارند که این مسئله خود موجب هدررفت منابع مالی و کاهش بازدهی می‌شود، افزود: ممکن است خانواده‌ای از چند نهاد کمک دریافت کند و خانواده‌ای از هیچ نهادی کمک نگیرد که این خود آسیب‌رسان است لذا تعامل میان این نهادها و حرکت آن‌ها در یک مسیر بسیار مهم است.

کالای اساسی مانند گوشت در حال حذف شدن از زندگی مردم

سلحشوری با تاکید بر اینکه کارگزاران اقتصادی باید فکری اساسی برای سبد اقتصادی خانوار کنند، اضافه کرد: کالای اساسی مانند گوشت در حال حذف شدن از زندگی مردم هستند، یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تومان باید چه کند؟، کرایه خانه و خرج دارو و تحصیل خانواده دهد یا گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تهیه کند؟ کالای اساسی مانند گوشت در حال حذف شدن از زندگی مردم است؛ یک کارگر با حقوق ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باید چه کند؟، کرایه خانه و خرج دارو و تحصیل خانواده دهد یا گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان تهیه کند؟

دولت با منبع مالی یارانه اشتغال و درآمد دائم برای مردم ایجاد کند

این نماینده مجلس اظهار کرد: منبع عظیمی با عنوان یارانه به میزان ناچیز در میان مردم پخش می‌شود درحالی که این پول ناچیز دردی از آن‌ها دعوا نمی‌کند اما دولت می‌توانست به ‌ویژه در زمان قبل از تشدید تحریم‌ها با این منبع مالی اشتغال و درآمد دائم برای مردم ایجاد کند البته هنوز هم برای راه‌اندازی تولید دیر نشده است.  

مسئولان به استراتژی‌ها کارشناسان اقتصادی جامع‌عمل بپوشانند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است مسئولان باید به استراتژی‌هایی که کارشناسان اقتصادی تعریف می‌کنند جامع‌عمل پوشانده تا بتوان تغییری در وضعیت معیشت مردم ایجاد کرد.

منبع: خانه ملت

کد خبر 386022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.