آزمون قرآن و عترت جریان سازی قرآنی است

گلپایگان- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد وزارت ارشاد در برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت در ابعاد ملی در جهت تقویت فرهنگ قرآنی و جریان سازی قرآنی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، عبدالهادی فقهی زاده عصر امروز در آیین اختتامیه آزمون ترنم وحی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مهد قرآن کریم از موفق‌ترین مؤسسات است که در سراسر کشور ۱۴۵ شعبه دارد و هر سال آزمون سراسری ترنم وحی را همراه با ترجمه و حفظ و تدبر برگزار می کند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن از فعالیت ویژه قرآنی محسوب می‌شود که برای انس و معرفت افزایی قرآن آموزان است، افزود: شرکت کنندگان در آزمون ترنم وحی به مرحله کشوری راه یافته و عده‌ای از آن‌ها به عنوان حافظان کل معرفی می‌شوند که امسال ۹۱ نفر بودند که امروز از آن‌ها تجلیل شد.

معاون قرآن و عترت  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آموزش قرآن و پرداختن به هنرهای قرآنی و توسعه دایره‌ای قرآن و حافظان قرآن در جهت گفتمان قرآنی در کشور است، جشنواره‌های قرآنی برای تقویت و آزمون سراسر قرآن و عترت در ابعاد بسیار وسیع ملی در جهت تقویت فرهنگ قرآنی و جریان سازی قرآنی بوده و این رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد است.

فقهی زاده با بیان اینکه حفظ قرآن موثر نیست مگر  در سایه انس و پیوستن به قرآن کریم، افزود: خداوند خود قرآن را نازل کرده و خودش حافظ آن است و حافظان قرآن کریم با پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در حفظ این کتاب آسمانی برای جلوگیری از هر گزندی همکاری دارند.

کد خبر 385936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.