۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
نفتکش ایرانی گریس ۱ رفع توقیف شد

کرونیکل روزنامه محلی جبل‌ الطارق اعلام کرد ابرنفتکش ایرانی گریس ۱ در جبل الطارق رفع توقیف شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از یورو نیوز، یک مقام رسمی جبل الطارق ظهر پنج‌شنبه ۲۴ مرداد به یورونیوز گفت که واشنگتن می‌خواهد نفتکش ایرانی گریس-۱ به نفع آمریکا توقیف شود.

دادگاه عالی جبل الطارق که قرار بود صبح امروز درباره ادامه یا عدم ادامه توقیف این نفتکش تصمیم بگیرد قرار است تا ساعاتی دیگر در خصوص درخواست رسمی آمریکا رای خود را صادر خواهد کرد.

دولت محلی جبل الطارق، امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آمریکا طی دادخواستی خواستار ادامه توقیف گریس ۱ شده است. وزارت دادگستری آمریکا طی درخواستی اتهام‌های جدیدی را در این رابطه مطرح کرده است.»

جزییات بیشتر در مورد دادخواست وزارت دادگستری ایالات متحده منتشر نشده است. از سوی دیگر روزنامه «جبل الطارق کرونیکل» به نقل از آنتونی دادلی، قاضی دادگاه عالی نوشت که اگر دادخواست آمریکا نبود، نفتکش گریس ۱ تاکنون آزاد شده بود.

پیش از این یک منبع آگاه که نامش ذکر نشده است به رویترز گفته بود: «نفتکش توقیف شده گریس ۱ که حامل نفت خام ایران بود، احتمالا طبق تصمیم دادگاهی که امروز پنجشنبه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) برگزار می‌شود، اجازه خواهد یافت که جبل الطارق را ترک کند.»

روزنامه سان چاپ بریتانیا نیز روز گذشته، به نقل از یک منبع نزدیک به فابیان پیکاردو، رئیس دولت محلی جبل‌الطارق، گفته بود که نفتکش گریس ۱ روز پنجشنبه آزاد خواهد شد و دولت محلی درخواست تمدید دوباره حکم توقیف این ابرنفتکش را ارائه نمی‌دهد.

کد خبر 385934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.