راه‌اندازی مراکز مشاوره و ترک اعتیاد تسهیل می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در مناطق محروم و دور از دسترس برای مراکز مشاوره، ترک اعتیاد و مهدکودک‌ها سختی گیری‌های کمتری برای تایید مجوزها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرضیه فرشاد پیش از  ظهر امروز (پنجشنبه) در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان اصفهان اظهار کرد: نقش بهزیستی بسیار گسترده است و بدون آنکه منابع و قوانین پوشش دهنده به اندازه کافی وجود داشته باشد، وظایف بسیاری را برعهده این نهاد گذاشته‌اند.

وی افزود: درخواست تبدیل نمایندگی به اداره به دلیل اینکه در چارت سازمانی برخی شهرها قرار ندارد، در اختیار بهزیستی نیست و با تغییر نمایندگی‌ها موافقت نمی‌شود، این در حالی است که هرچه تعداد اداره‌های سطح استان بیشتر شود، قدرت اداره کل بهزیستی افزایش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: در راستای چابک سازی سازمان‌ها، اخیرا نمایندگی "پزوه" از چارت سازمانی حذف شده و پیگیری‌ها به جایی نرسیده است، بنابراین امیدوارم بتوانیم نمایندگی‌ها را در همین حد حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز کاردرمانی و گفتار درمانی در تکالیف بهزیستی نیست و در استان مرکز دولتی در این باره نداریم، ادامه داد: با این وجود ممکن است ساختمان‌های بهزیستی به بخش غیردولتی با موارد کارشناسی به قیمت کمتری اجاره داده شود تا مبلغ کمتری از مراحعین بگیرند.

فرشاد با بیان اینکه در چارت بسیاری از شهرهای استان مشاوره نبوده و تنها در شهر اصفهان امکان خدمات مشاوره مددجویی وجود دارد، اضافه کرد: از سال ۹۷ هرکس درخواست مجوز مرکز مشاوره کند اگر صلاحیت آن را دارا باشد مجوز صادر می‌شود و در مناطق محروم و دور از دسترس برای مراکز مشاوره، ترک اعتیاد و مهدکودک‌ها سختگیری‌های کمتری برای تایید مجوزها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که دو فرد معلول و بیشتر داشته باشند، ۳۰ میلیون و خانواده‌های تک معلولی حداکثر ۱۰ میلیون تومان کمک هزینه ساخت مسکن دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: بهارستان تنها شهری است که در کنار مرکز استان بوده اما دارای اورژانس اجتماعی مستقل با نیروی انسانی بیش از بسیاری از شهرها است.

کد خبر 385878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.