تأسیس وزارت میراث فرهنگی نظارت مجلس را تقویت می‌کند

دهاقان_نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی از تصویب نهایی طرح ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد و گفت: اجرای این طرح امکان نظارت بیشتر مجلس بر حوزه میراث فرهنگی را فراهم می‌کند، اما اجرای آن به هزینه‌های زیادی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، سمیه محمودی  امروز(چهار شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: طرح مطالعاتی بعضی طرح‌های عمرانی فاقد اطلاعات دقیق و جامع است و همین موجب راکد ماندن آن‌ها شده است، پس لازم است هر طرحی قبل از اجرا به طور دقیق مطالعه، بررسی و شناسنامه‌دار شود.

وی افزود: در شناسنامه طرح‌ها باید مواردی همچون نام طرح، هدف از اجرا، کارایی، تاریخ شروع، نام پیمانکار و محل به طور دقیق مشخص شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن دانست و گفت: هر نماینده‌ای که با رأی مردم بر کرسی‌های مجلس می‌نشیند نماینده همه مردم کشور است و باید پاسخگوی اقدامات خود باشد، نماینده پیگیر مسائل است، اما دولتمردان نیز باید در حیطه وظایف خود درست اقدام کنند.

محمودی اضافه کرد: متاسفانه نگاه بعضی مسئولان استان به مناطق خاصی از استان معطوف شده و همین مسئله مانع توزیع صحیح اعتبارات شده است و اینگونه تبعیض‌ها مانع پیشرفت شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به طرح انتقال آب از محل تصفیه‌خانه باباشیخعلی به دهاقان، اظهار کرد: این طرح تاپایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و مردم دو شهر و ۹ روستای این شهرستان از آب حوزه زاینده‌رودبهره‌مند می‌شوند، عملیات آبرسانی به سه روستای باقی‌مانده نیز در سال آینده انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارگرفتن طرح فاضلاب دهاقان در ردیف ملی، خاطرنشان کرد: تنها راه نگهداری از پساب‌های دو شهرستان استفاده از راهکار قانونی مقرر در تبصره (۳) قانون "ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری" ‌است.

محمودی با اشاره به مشکلات گردشگری کشور، گفت: اگر مسئولان در این زمینه درست وارد عمل شده بودند امروز تنها راه کسب درآمد در کشور صادرات نفت نبود.

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب نهایی طرح ایجاد وزارتخانه میراث فرهنگی افزود: اجرای این طرح امکان نظارت بیشتر مجلس بر حوزه میراث فرهنگی را فراهم می‌کند، اما اجرای آن به هزینه‌های زیادی نیاز دارد.

محمودی با بیان اینکه ظرفیت‌های شهرضا به عنوان شهر ملی سفال باید بیشتر معرفی شود، خاطرنشان کرد: مسائلی باعث شده تا این روند به کندی پیش رود.

وی از اختصاص ۱۱ میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی شهرضا خبر داد و اذعان کرد: مرمت و کارهای عمرانی این بازار نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، اما اگر کار بازسازی آغاز شد برای تامین مابقی اعتبارات حمایت‌های بیشتری انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان‌های شهرستان‌های این حوزه انتخابیه، اظهار کرد: این مشکل به عنوان یک طرح دو فوریتی در صحن مجلس مطرح شده و افزایش ورودی دانشگاه‌های رشته پزشکی مدنظر است، اما باید اذعان کرد بیشتر پزشکان راغب به کار در بیمارستان‌های دولتی نیستند.

محمودی از تکمیل طرح زیرگذر شهرضا-دهاقان تا پایان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف کاهش بار ترافیکی آغاز شده و امیدواریم رو گذر مسیر شهرضا به مبارکه نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 385708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.