اقتصاد شهری پایه و اساس مدیریت شهری است/ایجاد فرصت‌های گردشگری در منطقه ۱۰

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: به ارتقای اقتصاد شهری که پایه و اساس مدیریت شهری است نگاه ویژه‌ای داریم و البته از شاخصه‌های مهم تحقق آن مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی ظهر امروز_سه شنبه ۲۲ تیرماه ۹۸_در نشست "سه شنبه‌ها با رسانه پاسخگویی در مسیر امید" اظهار کرد: ارتقای اقتصاد شهری که از موضوعات مهم مدیریت شهری است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت واحد شهری هنوز در شهرها اجرایی نشده است، شهرداری‌ها نتوانسته‌اند به طور کامل به نقشی که باید در شهرها ایفا کنند جامه عمل بپوشانند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تأکید کرد: دولت و مجلس باید هر چه سریع‌تر نسبت به تصویب طرح و لایحه مدیریت جامع و یکپارچه شهری تصمیم گیری کنند تا شهرداری‌ها بتوانند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های نگهداری شهر یکی از مهم‌ترین تصمیمات مدیریت شهری است، گفت: جذب سرمایه گذار و همکاری با بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مختلف در اولویت فعالیت‌های منطقه ۱۰ قرار دارد.

شهبازی تصریح کرد: باید نگاه علمی به حوزه مدیریت شهری داشته باشیم چرا که استفاده از روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی گفت: مشارکت فعال و پویای شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر مورد توجه است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۰ یکی از مناطق متراکم شهر اصفهان به شمار می‌رود، تصریح کرد: این منطقه دارای ۱۷ محله است که دشتستان، عسگریه و سروستان از محله‌های برخوردار و حصه، هفتون، گرکان، شیخ طوسی، عطارنیشابوری و مصلی نیز از محله‌های کم‌برخوردار این منطقه محسوب می‌شود.

شهبازی ادامه داد: این منطقه دارای ۱۰۰ مسجد، شش امامزاده، پنج کتابخانه، شش مرکز فرهنگی، چهار سالن مطالعه، هشت مجموعه ورزشی سرپوشیده، شش مجموعه ورزشی روباز و ۱۲۰ پارک شهری و محلی است و شهروندان این منطقه ۷۵۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در راستای تداوم نهضت خدمت رسانی و برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات شهری اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم، گفت: بیش از ۱۱۰ سال از تأسیس بلدیه می گذرد و در این سال‌ها خدمات متنوعی به صورت مستمر به فعالیت شهرداری‌ها اضافه شده به طوری که در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نوع خدمت به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط شهرداری‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

در بخش سرانه فرهنگی و ورزشی در فقر به سر می‌بریم

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: علی رغم رشد جمعیت در بخش سرانه فرهنگی و ورزشی این منطقه در فقر به سر می برد از این رو قطعه زمینی در ابتدای خیابان دشتستان برای احداث کتابخانه و فرهنگسرا خریداری شده است تا بخشی از نیازهای شهروندان تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه باید خدمات برای تمام شهروندان به طور یکسال فراهم شود، گفت: مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات لازم و ضروری است.

شهبازی تأکید کرد: تسهیل شرایط زندگی مردم و ارائه عادلانه امکانات متعدد همواره مورد توجه منطقه ۱۰ بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۸ پروژه در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی برای این منطقه در نظر گرفته شده که بخش عمده آن در محله‌های کمتر توسعه یافته تعریف شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه پارکینگ مشارکتی بیمارستان عسگریه اظهار کرد: تاکنون ۲۰ میلیاردتومان برای احداث این پارکینگ از سوی منطقه ۱۰ هزینه شده والبته بهره برداری از آن می تواند مشکلات ترافیکی را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی از شهروندان در محله اطشاران سکونت دارند، گفت: باتوجه به این موضوع اطشاران باید از امکانات خوبی برخوردار باشد، از این رو درصدد تأمین سرانه های مورد نیاز شهروندان ساکن در اطشاران هستیم تا سفرهای شهری کاهش پیدا کند.

شهبازی با اشاره به پروژه‌های این منطقه گفت: بخشی از رینگ چهارم در بخش تقاطع غیرهمسطح اردستانی در منطقه ۱۰ واقع شده که به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۲۳۰ هکتار بافت فرسوده و خطرآفرین شهری در این منطقه وجود دارد که باید برای بازآفرینی آن اقدامات لازم انجام شود.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان آغاز عملیات احداث خیابان مصلی حدفاصل خیابان فرسان تا میدان شهید فهمیده را یکی دیگر از پروژه‌های منطقه ۱۰ در سال جاری برشمرد و گفت: برای آزادسازی این پروژه ۱۵ میلیاردتومان هزینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کلکتور غربی شرقی و منبع آب دو هزار متر مکعبی خیابان سردار خزایی در حال انجام است و تاکنون دو و نیم میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

به زودی ایستگاه آتش نشانی "ظفر" افتتاح می‌شود

شهبازی تصریح کرد: در محله اطشاران ایستگاه آتش نشانی شماره ۲۵ «ظفر» در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل احداث فرهنگسرای محله حصه چهار میلیاردتومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: ساماندهی پل آزادگان، ساماندهی خیابان امامزاده ابراهیم، احداث میدان خواجه عمید حدفاصل میدان تا خیابان شهروند و ساماندهی پارک‌های محلی از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۰ به شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه تملک خیابان عسگریه دوم در دستور کار قرارگرفته است، اظهار کرد: فاز دوم ساماندهی پارک لاله با اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بودجه سال جاری منطقه ۱۰ گفت: بودجه امسال این منطقه ۱۱۲ میلیارد تومان در سال جاری است که نسبت به بودجه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۰ گفت: در این منطقه ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری وجود دارد که مهم‌ترین آن احداث بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضاء به همت جمع زیادی از پزشکان و خیران است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه ۱۰ بیشترین پروژه مشارکتی را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، افزود: ۲۵ پروژه مشارکتی فعال در سطح منطقه ۱۰ است که بخش عمده آن‌ها در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی بوده در حالی که قابلیت‌های بیشتری در این منطقه وجود دارد و می‌توان پروژه‌هایی را که درآمد های پایدار به همراه دارد برای منطقه تعریف کرد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخش عمده مبادلات خرید و فروش موتورسیکلت در این منطقه انجام می شود، تأکید کرد: باید این صنف ساماندهی شوند تا از این ظرفیت، ارزش آفرینی شود.

وی ادامه داد: زمین‌های زیادی با کاربری کشاورزی داخل محدوده منطقه ۱۰ قرار گرفت که می‌توان از این ظرفیت استفاده و اقتصاد منطقه را تغییر داد و ایجاد اشتغال بیشتر را رقم زد؛ البته درصدد تبدیل این زمین‌ها به گلخانه‌های تولید گیاهان دارویی هستیم.

می‌توان فرصت‌های گردشگری ایجاد کرد

شهبازی ادامه داد: گرچه در منطقه ۱۰ بخش‌های گردشگری و آثار تاریخی ارزشمند ظرفیت چندانی وجودندارد، اما می‌توانیم فرصت‌هایی ایجاد کنیم که گردشگران جذب منطقه شده و توسعه پایدار محقق شود.

وی ساماندهی حریم چشمه مرغاب و پروژه خیابان مصلی را از جمله پروژه‌های محرک توسعه در منطقه ۱۰ برشمرد و گفت: آزادسازی مسیر ورودی خیابان اطشاران از سمت اتوبان در دستور کار قرار گرفته و در این نقطه بلوار ۳۶ متری احداث خواهد شد که البته آزادسازی آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تأکید کرد: درخصوص کوره آجرپزی نقش جهان در محله اطشاران با مالک توافق شده که باتوجه به کاربری جنگل کاری آن، فرایند تغییرکاربری از طریق کمیسیون ماده پنج در حال انجام است.

وی با اشاره به ساماندهی فعالیت پرنده فروشان خیابان عطار نیشابوری اظهار کرد: برای ساماندهی آن‌ها زمینی را بعد از سی ان جی زارعان در نظر گرفته‌ایم تا انتقال پرنده فروشان انجام شود.

باید مشکل وقف بودن اسناد حصه جنوبی و شمالی رفع شود

شهبازی با اشاره به اقدامات انجام شده شهرداری در محله حصه اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل محله حصه مخفی بودن اسناد پلاک‌های واقع شده در آن است؛ باید مشکل وقف بودن اسناد حصه جنوبی و شمالی رفع شود؛ البته برای این محله باغ بانوان و مرکز توانبخشی زنان تعریف شده و تاکنون چهارمیلیاردتومان برای فرهنگسرای حصه هزینه شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۵۰ پایه روشنایی در محله حصه نصب شده است و البته شاهد مشارکت خیران برای افزایش سرانه های ورزشی محله حصه هستیم.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: در حوزه اقتصاد مسکن سعی داریم ارزش افزوده خوبی را برای منطقه ۱۰ داشته باشیم.

وی با اشاره به مصوبه خورشیدی شدن شهر اصفهان که در آن شهرداری موظف شده سیاست‌های تشویقی، اجباری و فرهنگی را متناسب با برنامه‌های اصفهان ۱۴۰۰ و هدف نهایی استفاده از انرژی خورشیدی اجرایی کند، گفت: در سطح منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در خصوص استفاده از پنل‌های خورشیدی اقدامات خوبی انجام شده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: در بخش حمل ونقل عمومی سعی شده خطوط اتوبوسرانی حفظ و از اتوبوس‌های مناسب برای سرویس دهی به شهروندان استفاده کنیم.

وی افزود: تعریف خطوط جدید برای بعضی از محله‌ها از دیگر اولویت‌های منطقه ۱۰ بوده که در این راستا شرکت واحد اتوبوسرانی همکاری خوبی انجام داده و مشکلات زیادی در این راستا برطرف شده است.

کد خبر 385608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.