مدیریت شهری هیچ تسلطی بر ابن بابویه ندارد

عصو شورای شهر تهران، سازمان اوقاف را عامل اصلی برای عدم ورو مدیریت شهری تهران به ساماندهی آرامستان‌های تاریخی در این شهر معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش محمدرضا کائینی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر عکسی از خود در کنار مقبره میرزاده عشقی و در حال مشاهده فضایی مملو از سنگ‌های شکسته در گورستان ابن بابویه شهرری را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و نوشت: در چند سال اخیر هر گاه پای نگارنده به ابن بابویه، امامزاده عبدالله و بی بی زبیده شهر ری رسیده، آه از نهادش بلند شده است؛ بُقاعی که هر کدام نمادی از معماری دوران خود و سلیقه صاحبانش بوده اند، ویران شده‌اند! 

حجت نظری عصو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این روایت کائینی در صحفه شخصی خود نوشت: آرامستان ابن بابویه همچون امامزاده عبدالله و چند آرامستان مهم دیگر در اختیار سازمان اوقاف است و مدیریت شهری هیچ تسطلی برروی آن‌ها ندارد.

آرامستان ابن بابویه پنجم دی ماه ۱۳۷۵ به شماره ۱۸۱۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مقبره افراد مشهوری مانند "غلامرضا تختی"، "پهلوان سید حسن شجاعت"، "علی‌اکبر دهخدا"، "محمدعلی فروغی"، "رجبعلی خیاط" و بسیاری از چهره‌های سیاسی و مذهبی معاصر را در خود جای داده است.

نظری در ادامه با اشاره به درخواست چند ماه پیش باربد گلشیری (مجسمه‌ساز) از شهرداری و شورای شهر که از آنان خواسته بود اجازه بازسازی یادمان دکتر مصدق را با هزینه شخصی خود بدهند، افزود: در موضوع بازسازی یادمان دکتر مصدق نیز که باربد گلشیری پیگیر آن بود به همین دلیل کاری از پیش نرفت.

تنها یادمان مصدق در ۲۹ تیر سال ۵۸ توسط حزب ملت ایران در کنار مزار شهدای سی‌تیر در ابن‌بابویه نصب شد اما پس از گذشت چند روز، این یادمان شکسته شد و تاکنون رسیدگی چندانی به آن نشده است.

کد خبر 385568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.