اجرای ۲۵ پروژه عمرانی ترافیکی در بروجرد

بروجرد_شهردار بروجرد از مطالعه، بررسی و اجرای ۲۵ پروژه عمرانی ترافیکی در شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری از نصب ۱۳۰ تابلوی راهنمایی و رانندگی در شهر بروجرد خبر داد و افزود:  اجرای ۱۶ سرعت‌کاه، خط‌کشی ۱۵۰ کیلومتر از مسیرهای شهری و هشت مورد اصلاح معابر از جمله این موارد بوده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد خودروها و جمعیت و نبود امکان تعریض معابر اصلی هسته مرکزی شهر، عنوان کرد: تنها راهکار پیش‌رو برای رفع مشکل ترافیک این محدوده، وجود اجرای طرح ترافیک است.

شهردار بروجرد تصریح کرد: برای اجرای دائمی این طرح باید زیرساخت‌های لازم و پایش تصویری مورد نیاز با همکاری پلیس راهور ایجاد شود.

جافری با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۰ پروژه بزرگ عمرانی در نقاط مختلف این شهر در حال اجرا است، اظهار کرد: پروژه‌های کف‌پوش پارک مادر و بتن‌ریزی پارک شهید شمسه، احداث پارک در مسکن مهر، تله‌سیژ، زیپلاین و المان و احداث آبنما و مسیرهای دسترسی در تپه چغا، اجرای جداول نهری در اراضی ۳۲ هکتاری، اجرای کف‌پوش در خیابان‌های اوستای جنوبی، شهید رجایی و شهرداری، پل دسترسی به کوی پزشکان، بتن‌ریزی در کوچه های شهر، بهسازی دیواره نهرهای طهییج و ماءالشهر از پروژه‌های عمرانی فعال در شهر است.

وی اضافه کرد: با توجه به بهسازی معابر ورودی شهر و درخواست‌های مکرر شهروندان، شهرداری اقدام به اجرای گسترده عملیات آسفالت معابر شهر کرد که فاز نخست آن از بلوار امام(ره) آغاز شد.

شهردار بروجرد از اجرای دیواره سنگی دریاچه چهارم باغ فدک با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد خبر داد و افزود: بعضی طرح‌های مهم نیز به اتمام رسیده است که بهسازی نهر طهیج، خط‌کشی خیابان‌های شهر به طول ۱۵۰ کیلومتر، ساماندهی پل ورودی کوی پزشکان و احداث زیرگذر ورودی شهرک نیاوران از این موارد است.

جافری خاطرنشان کرد: اجرای آسفالت در مناطق و محلات مختلف به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع، اصلاح ارتفاع و همسان‌سازی جدول‌های بلوار تختی و دیگر بلوارهای شهر، احداث زیرگذر ورودی به شهرک مشاغل مزاحم با اجرای ۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری و  هشت هزار مترمکعب سنگ‌کاری با نمای مالن از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵ پروژه عمرانی و ترافیکی مطالعه و طراحی شده است، یادآور شد: از این تعداد بیش از ۱۰ مورد در حال انجام و یا به مرحله اجرا رسیده است که از آن جمله می‌توان به طراحی سرای محله و ورزشگاه روباز در پارک مادر اشاره کرد.

شهردار بروجرد با بیان اینکه در این مدت چهار المان شهری ترسیم و طراحی شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰ پروژه مطالعاتی در دست بررسی است که بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌راه خیابان جعفری و فروشگاه شهرداری از مهم‌ترین آن‌هاست.

کد خبر 385533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.