افزایش  ۴۳ درصدی کشفیات مواد مخدر  در گلپایگان

گلپایگان- فرمانده انتظامی گلپایگان گفت: طی یک ماه گذشته ۲۶۶ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی سبحانی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جایگاه رسانه‌ها درعرصه‌های مختلف امری انکار ناپذیر است و به سرعت در حال گسترش است، اظهار کرد: مطالبه مردم امنیت است و تولید امنیت حاصل خرد جمعی را می‌طلبد.

وی گفت: ممکن که کمبود امکانات جوابگوی نیاز پلیسی نباشد اما اقدامات پلیسی کاهش پیدا نکرده تاجایی دوچندان شده است تا پاسخگوی مردم باشیم، امنیت امری تبلیغی و لفظی نیست بلکه باید وجود آن را مردم احساس کنند چرا که ممکن برخی موضوعات را تحت شعاع قرار دهد.

فرمانده انتظامی گلپایگان افزود: الویت نیروی انتظامی ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی است و از طرفی یکی از مطالبات مردم مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است.

وی تأکید کرد: مردم سرمایه اجتماعی پلیس و ارتش غیرمنظمی هستند که می‌توانند که همانند دوران جنگ تحمیلی به پلیس کمک کنند تا ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی و امنیتی بهتر مدیریت شود یکی از رمزهای موفقیت نیروی انتظامی مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی است.

سبحانی اظهار کرد: ۶۴ درصد سرقت‌ها در شهرستان مربوط به سرقت‌های خرد است که به دلیل غفلت و سهل انگاری اتفاق می‌افتد و ۳۶ درصدها مربوط به سرقت موتورسیکلت، خودرو و منازل است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد جرائم در ظرف مدت کوتاه و مابقی جرائم نهایت در یک سال کشف می‌شود، تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال کشف کالای قاچاق ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گلپایگان با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۶۶ دستگاه ماینر به ارزش ۱۸ میلیارد ریال کشف و ضبط شده است، گفت: امسال با توجه به ارتقای گشت‌های محله محور ۴۳ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش داشته است، در ۴ ماهه نخست امسال کشفیات مواد مخدر صنعتی برابر با یکسال گذشته است.

وی از افزایش ۲۴ درصدی کل جرائم چهار ماهه امسال در شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد، ۹۰ درصد تصادفات و تلفات انسانی در جاده‌ها به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است.

سبحانی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال کشف کل جرائم ۲۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است، گفت: میزان تصادفات فوتی امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است، بیش از ۹۰ درصد تصادفات و تلفات انسانی در رانندگی ناشی از خطای انسان است.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه امسال یک هزار و صد تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ عملیاتی شده است، گفت: رسیدگی به دو هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی، مشاوره به یک هزار و ۲۴۳ پرونده، صدور ابلاغ اوراق قضایی به تعداد دو هزار و ۶۰۰ فقره و اجرای احکام به تعداد یک هزار و چهار فقره انجام شده است.

کد خبر 385501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.