برگزاری آزمون ترنم‌ وحی به جذب توریست قرآنی کمک می‌کند

نماینده مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم (ترنم وحی) در شهرستان‌های خوانسار و گلپایگان گفت: برگزاری این آزمون گام موثری در جهت جذب توریست قرآنی به این دو شهرستان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی بختیار پیش از ظهر امروز شنبه - ۱۹ مرداد ماه - در نشست خبری استاندار اصفهان و رئیس مهد قرآن کریم کشور در خصوص یازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن کریم کشور در گلپایگان و خوانسار، اظهار کرد: امروز جامعه بشری به دلیل دور ماندن از آموزه‌های دینی و قرآنی دچار چالش شده‌است و اگر قرآن در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاکم باشد، پاسخ مناسبی برای دغدغه‌ها و مشکلات امروز جامعه بشری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروز در کشورهای جهان به خصوص در کشورهای اسلامی توجه عمقی به قرآن بسیار کم است، گفت: از آنجایی که حفظ قرآن کریم همواره مورد تاکید پیامبر اکرم بوده است و امام ششم شیعیان نیز در این باره فرموده‌اند: " حافظان قرآنی که به قرآن عمل کنند از کریمان بهشتیان‌اند"  بنابراین توجه به حفظ قرآن همواره مورد تاکید بوده‌است.

نماینده مردم خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا مهد قرآن کریم از سال ۱۳۷۱ با هدف حفظ قرآن همراه با تدبر و ارائه حفظ استاندارد تشکیل شده و طی سال‌های فعالیت خود همواره پرچم دار حفظ قرآن در کشور بوده است.

بخیتار اضافه کرد: میزبانی هشتمین دوره آزمون ترنم وحی بر عهده شهرستان گلپایگان بوده و امسال نیز هیئت مدیره موسسه مهد قرآن کریم موافقت کرد که این شهرستان میزبان برگزاری یازدهمین دوره این آزمون باشد، و مسئولان استان و شهرستان همه تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اتخاذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری آزمون و همایش سراسری حافظان کل، کارگاه‌های آموزشی نیز در نقاط  مختلف دو شهرستان و محلات مختلف با اساتید کشوری قرآن کریم، برای آموزش سبک زندگی قرآنی برای اقشار مختلف و مردم برگزار می‌شود، دو محفل بزرگ قرآنی نیز در کنار این برنامه‌ها تدارک دیده شده‌ است که یکی در امامزاده ۱۷ تن گلپایگان و دیگری در امامزاده احمد خوانسار برگزار می‌شود.

عضو هیئت مدیره موسسه مهد قرآن کریم کشور گفت: مردم دو شهرستان می‌توانند با حضور در این دو محفل از حضور حافظان و قاریان قرآن کریم استفاده کنند، همچنین برای حافظان کل که در این شهرستان‌ها حضور پیدا می‌کنند برنامه‌های گردشگری نیز تدارک دیده‌ شده‌است، امید است خاطره خوشی برای میهمانان این دو شهرستان رقم خورده و برای مردم این دو شهرستان نیز جو فرهنگی خوبی ایجاد شود.

بختیار با اشاره  به اقلیم مناسبی که خوانسار و گلپایگان برای حضور فعالان قرآنی دارد، خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار همواره به دنبال ایجاد گردشگری فرهنگی، مذهبی و قرآنی بوده‌ایم، حسینه‌ها و مساجد زیادی در این دو شهرستان وجود دارد که در جذب گردشگر موثر است، در این آزمون نیز سعی بر این است که با حضور حافظان و اساتید قرآن کریم زمینه این کار فراهم شود.

وی تصریح کرد: حفظ قرآن کریم کاری سخت و نگه داشتن محفوظات قرآن کریم کار سخت تری است، در موسسه مهد قرآن کریم در نظر داریم که حفظ قرآن کریم به صورت استاندارد اتفاق افتد، بنابراین علاوه بر حفظ قرآن، بر مباحث تجوید، صوت و لحن و کتب مفاهیم قرآن نیز آموزش داده می‌شود، تا حافظان قرآن کریم بتوانند بر تدبر قرآن کریم نیز تسلط داشته باشند.

کد خبر 385397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.