۶۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آبرسانی به دهاقان نیاز است

دهاقان– مدیر دفتر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های اداره کل آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به حذف اعتبارات متوازن از تملک دارایی‌ها، گفت: برآوردهایی که براساس قیمت‌های روز برای طرح‌های آب‌رسانی به دهاقان انجام شده است که براساس آن به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و باید بیش از ۵۰ درصد آن امسال جذب شود.

مهدی کیانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، مهم ترین مسئله کشور را طرح های آبرسانی عنوان و اظهار کرد: تمام فعالیت های شهرستان نیز تحت شعاع همین مسئله است و اگر آب شهرستان تامین شود دید افراد بر مسائل دیگر بازتر می شود.

وی با اشاره به اینکه آبفای استان رتبه نخست جذب اعتبارات تملک دارایی ها را کسب کرده است، گفت: در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های آبرسانی به دهاقان اختصاص یافت که بیشترین درصد آن نیز جذب شد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و کنترل طرح های اداره کل آب وفاضلاب استان اصفهان اظهار کرد: تجهیزات انتقال آب افزایش قیمت داشته و برای خرید آن براساس نرخ روز تامین می شود که باید اعتبار بیشتری به این کار اختصاص داده شود.

طرح انتقال آب از تصفیه خانه بابا شیخ علی به دهاقان در حال انجام است

احمد رضا زارعان، رییس اداره آب وفاضلاب شهرستان دهاقان نیز گفت:طرح انتقال آب از محل تصفیه خانه بابا شیخ علی به دهاقان در حال انجام است وعملیات لوله گذاری پیشرفت۹۰درصدی دارد وتقریبا همه مسیرهارا زیر پوشش خود قرار داده است.

وی از انجام آزمایش و آبگیری منبع آب دوهزار متر مکعبی شهر گلشن خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان ساخت سازه این منبع، عملیات پرسازی، آزمایش مخزن ونصب شیرهای ورودی وخروجی انجام شده وآماده بهره برداری تا یک ماه آینده است.

رییس اداره آب وفاضلاب شهرستان دهاقان، هزینه ساخت این منبع جدید را ۱۰میلیارد ریال از بودجه های عمرانی منطقه عنوان کرد و افزود:تامین آب آشامیدنی مناسب از دغدغه های شهروندان ومسئولان است و احداث این منبع این درخواست را به صورت کوتاه مدت ومیان مدت حل می نماید.

زارعان با اشاره به طرح آبرسانی از تصفیه خانه بابا شیخ علی به شهر گلشن نیز گفت: عملیت لوله گذاری، تا حد بالایی پیشرفت داشته و همزمان با این شهرستان در پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

           

کد خبر 385122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.