اقتصاد دولتی بهره‌وری کسب و کار را کاهش می‌دهد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اقتصاد دولتی، تک نرخی نبودن ارز و یارانه‌های کور را مهم ترین مشکلات اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: دولتی بودن اقتصاد کاهش بهروری را به دنبال داشته و ضرر و زیان زیادی به کشور وارد کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز  چهارشنبه - ۱۶ مرداد ماه - در آیین افتتاحیه اولین نمایشگاه بازاریابی، تبلیغات و مدیریت کسب و کار، اظهار کرد: امیدوارم همه دستگاه‌های اجرایی استان به سه مهارت بازاریابی، تبلیغات و مدیریت کسب و کار به عنوان مهارت‌های اساسی مورد نیاز به ویژه در فضای کسب و کار فعلی بپردازند.

وی گفت:  باید مراکز آموزشی را بسیج کنیم تا مهارت‌های این چنینی را به جوان‌ها بیاموزند و سبب ایجاد و توسعه اشتغال در استان شوند، مراکز زیادی در این حوزه داریم اما در عین حال بسیاری از رشته های موجود اشباع شده است که باید در این زمینه به جوان ها آگاهی رسانی کنیم و زمینه های کاری جدید را به آنها معرفی کنیم، اگر این اتفاق بیفتد اشتغال توسعه می‌یابد و جوان ها می‌توانند مشغول به کار شوند. 

قاضی عسگر افزود: نرخ بیکاری در زمان شروع فعالیت ما، ۱۴.۱ درصد بود که اکنون به ۱۰.۷ رسیده و در برخی شهرستان‌ها نظیر کاشان، آران و بیدگل و علویجه نرخ بیکاری تک رقمی شده است، این شهرستان‌ها جویای نیروی کار هستند و قرار است اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی در این زمینه اطلاع رسانی کند تا سریعا نیروی کار این شهرستان‌ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: شرایط استان اصفهان خوب است، تیم اقتصادی استان یکی از بهترین تیم های ۴۰ ساله گذشته است هماهنگی خوبی با اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون وجود دارد و همه برای غلبه به بیکاری تلاش می‌کنند تا زمینه کسب و کار نیز فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به سه مشکل اساسی اقتصاد کشور گفت: میزان دولتی بودن اقتصاد باید کاهش یابد زیرا این مسئله در کاهش بهره وری را به دنبال داشته و ضرر و زیان زیادی به کشور وارد کرده‌است.

قاضی عسگر افزود: مشکل دوم تک نرخی کردن ارز است که خوشبختانه در روزهای اخیر ارز دو نرخی شده و امید است به زودی ارز با نرخ معقولی تک نرخی شود تا علاوه بر رونق کسب و کار از تولید داخل نیز حمایت شود.

وی اضافه کرد: مشکل سوم یارانه های کور است که باعث به هدر رفتن منابع کشور می‌شود و این معضل باعث شده‌ تا امکان سرمایه گذاری در فعالیت های عمرانی را از دست دهیم. 

بازاریابی حلقه مفقوده حمایت از تولید ملی است

در این مراسم همچنین رسول جهانگیری، رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به اینکه شعار سال حمایت از تولید ملی و رونق اقتصادی است، حلقه اصلی که می‌تواند به تولید کمک کند تبلیغات و بازاریابی است، زیرا امروزه فضای کسب و کار سنتی پاسخگوی نیاز بازار نیست و باید امروزی تر شود.

وی افزود: امروزه اولین مرحله ای که در تولید باید انجام شود بازاریابی و مقصدی برای عرضه محصولات است که در دنیا انجام می‌شود، این حلقه در ایران مفقوده است، امید است برگزاری این نمایشگاه بتواند این موضوع را بهبود بخشد. 

رییس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: تبلیغات پل ارتباطی بین تولید کننده و مصرف کننده است،  گفت: بسیاری از تولیدات ما به علت نبود اطلاع رسانی و بازار مخاطب دچار رکود شده است، ما از شرکت‌های تبلیغاتی حمایت می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها برای رونق اقتصادی و حمایت از تولید ملی بهره ببریم.

کد خبر 385047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.