آغاز هوشمند سازی شهر زاهدان/کیفیت ناسالم هوای مشهد

در بسته خبری امروز از توسعه ۱۰ هزار متر مربعی پارک بانوان بیرجند تا رونمایی از نخستین خودروی تجهیزات تخصصی CBRN در کرمان و رتبه سوم مشهد در بافت فرسوده را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

کیفیت هوای مشهد در ۳ منطقه در شرایط ناسالم قرار دارد

خراسان رضوی: براساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی، وضعیت کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۷۶ در شرایط سالم قرار دارد، همچنین، کیفیت هوا در ایستگاه‌های سرافرازان، الهیه و کریمی در شرایط پاک و سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط سالم قرار دارد.

مشهد با ۲۲۹۲ هکتار بافت فرسوده رتبه سوم کشور را دارد

خراسان رضوی: مجتبی شاکری‌روش، مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه مشهد با دو هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده رتبه سوم کشور را دارد، گفت: این کلانشهر با سه هزار و ۸۹۴ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی رتبه دوم ایران را به خود اختصاص داده است.

امدادرسانی آتش‌نشانان به‌مصدومان سانحه رانندگی در بلوار نماز مشهد

خراسان رضوی: غلامحسین حاجی‌زاده، سرپرست معاونت عملیات آتش‌نشانی مشهد از امدادرسانی گروه‌های امداد و نجات و اطفاء حریق آتش‌نشانی شهر و مشهد به دو مصدوم سانحه واژگونی خودرو سواری ام وی ام در بلوار نماز شهر مشهد خبر داد.

*************************************************************************************************************************************

۲۵ درصد ناوگان شهری بیرجند فرسوده هستند

خراسان جنوبی: محمد غلامپور، رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: عمر متوسط ناوگان خودروهای حمل و نقل عمومی سبک ۱۰ سال است اما با توجه به به‌روزرسانی ۹۰ درصد ناوگان تاکسیرانی بیرجند در سال ۸۵، متوسط عمر ناوگان ما نسبت به برخی شهرهای کشور جوان از وضعیت مطلوبی برخوردار و ۲۰ تا ۲۵ درصدی ناوگان تاکسیرانی بیرجند فرسوده است.

توسعه ۱۰ هزار متر مربعی پارک بانوان بیرجند

خراسان جنوبی: محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند گفت: متراژ ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع در قالب توسعه فضای سبز و فضای نشستن، زمین‌های ورزشی فوتسال، هندبال، بسکتبال و احداث سرویس بهداشتی به پارک بانوان بیرجند افزوده می‌شود.

توزیع ۴۶۰ حلقه لاستیک بین تاکسیرانان بیرجند

خراسان جنوبی: در راستای اقدامات حمایتی به تاکسیرانان و تامین قسمتی از مایحتاج خودرویی این قشر، پس از توزیع تعداد ۴۶۰ حلقه لاستیک به قیمت درب کارخانه بین تاکسیرانان، از اوایل تیرماه روغن موتور  و فیلترجات مورد نیاز با نرخ دولتی نیز در اختیار آنها قرار گرفته است که تا کنون حدود ۱۰۰ مورد بین رانندگان توزیع شده است و این طرح تا زمان اعلام نیاز تاکسیداران ادامه دارد. شایان ذکر است تعویض روغن و فیلترجات آن توسط پرسنل تعمیرگاهی به صورت رایگان در واحد تعمیر و نگهداری سازمان انجام می پذیرد.

******************************************************************************************************************************

درآمد سرانه شهرداری زاهدان اندک است

سیستان و بلوچستان: عبدالقادر پربار، شهردار زاهدان در دیدار صمیمانه شهردار زاهدان با شهروندان محله بابائیان، گفت: میزان درآمد شهرداری زاهدان در سال گذشته مبلغ ۳۶۰ هزار تومان به ازای هر نفر بوده که این مبلغ در مقایسه با برخی از شهرهای دیگر که مبلغی بالای ۲ میلیون تومان است حکایت از فاصلهی بسیار زیاد ما با آنها دارد. اما با توجه به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امیدواریم با اقداماتی که در شرف وقوع می باشد ظرفیتهای اقتصادی، وضعیت بهتری پیدا کنند و به تبع آن با افزایش توان مالی مردم، شهرداری زاهدان نیز در تحقق بودجه خود که به میزان ۹۵ درصد وابسته به پرداخت عوارض شهروندان است در اجرای برنامه ها و پروژه هایش با مشکلات کمتری روبرو شود.

هوشمند سازی شهر زاهدان

سیستان و بلوچستان: خلیل‌اله صاحب دادزهی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان گفت: روند هوشمندسازی شهر زاهدان به منظور کاستن از هزینه های غیر ضروری، ارتقاء سلامت اداری، افزایش درآمدهای پایدار و ارتقا در کیفیت زندگی شهروندان در سه حوزه ی سخت افزاری، نرم افزاری وآگاهی بخشی به شهروندان آغاز شده است.

افزایش بودجه آسفالت زاهدان

سیستان و بلوچستان: عبدالقادر پربار شهردار زاهدان گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در صدد آن هستیم تا از ۵ میلیارد تومان هزینه ای که در سال گذشته در بخش آسفالت معابر صورت پذیرفته است در سال جاری این رقم را به بالای ۱۲۰ میلیارد تومان برسانیم.

*********************************************************************************************************************************

رونمایی از نخستین خودروی تجهیزات تخصصی CBRN در کرمان

کرمان: علی عسکری، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: نخستین خودروی آتش‌نشانی از نوع مقابله با حوادث شیمیایی، بیولوژیک و پرتویی در جشنواره شهروندی تابستان کرمان رونمایی شد.

وی ادامه داد: این خودروها شامل تجهیزات منحصر به فرد و امکانات ویژه‌ای از جمله برانکارد مخصوص انتقال مصدومین حوادث شیمیایی، تجهیزات و لباس های  حفاظت فردی است.

اجرای فاز دوم بهسازی فضای سبز بلوار جمهوری

کرمان: یدالله علیزاده، مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان، از اجرای فاز دوم بهسازی فضای سبز بلوار جمهوری از سه راهی هوانیروز تا چهارراه شفا خبر داد.

حریق درختان مجموعه شرکت معادن زغالسنگ کرمان مهار شد

کرمان: مهدی نیکویی، معاون خدمات شهری شهرداری کرمان از اطفای آتش‌سوزی درختان مجموعه شرکت معادن زغالسنگ واقع در بلوار شهید صدوقی ( جاده تهران )  پس از دو ساعت تلاش بی وقفه آتش‌نشانان شهرداری کرمان خبر داد.

کد خبر 385000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.