جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان "قطب مطالعات آب" می شود

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: براساس چشم اندازی که تا سال ۱۴۰۰ ترسیم شده است، این مرکز به قطب مطالعات آب تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی تیموری ظهر امروز - سه‌شنبه ۱۶ مرادماه- در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، با اشاره به پروژه های پایان یافته سال ۹۷ اظهار کرد: طراحی و استقرار "نظام مدیریت دانش در شهرداری اصفهان" که طی سه سال انجام و جز ۱۰ پروژه برتر شهرداری شد، سال ۹۷ با موفقیت پایان یافت و پروژه ارزیابی برنامه اصفهان ۱۴۰۰ شهرداری سال گذشته آغاز شده است.

وی به دو طرح پژوهشی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال گذشته دو پروژه در زمینه "صنایع و شناسایی راهکارهای جانشین پروری با تاکید بر مدیریت استعداد" برای بهزیستی اصفهان بررسی شده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه به تازگی قراردادی با سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در زمینه "طراحی نظام مدیریت استراتژیک عملکرد محور" به امضا رسیده است، اظهار کرد: هفته گذشته نیز دو قرارداد دیگر با شهرداری اصفهان در زمینه شناسایی طرح "رضایت سنجی ارباب رجوع شهرداری‌های مناطق اصفهان" و "شناسایی خواسته‌های دی نفعان برنامه راهبردی ۱۴۰۵" به امضا رسید.

بررسی طرح مطالعاتی حذف نیترات در آب جنوب و شرق اصفهان

وی همچنین به طرح مطالعاتی "بررسی روش‌ها و دستیابی به سیستم بهینه نیترات" در آب زیرزمینی مناطق جنوب و شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: استفاده از کود اوره درصد آلودگی به نیترات در آب را افزایش می دهد، این طرح مطالعاتی در حال حاضر راهکاری حذف ۹۰ درصد نیترات آب را بررسی می کند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان به طرح مطالعاتی امکان سنجی باطله های فلزی ( طلا و نیکل) اشاره کرد و گفت: این طرح مطالعاتی نیز با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان پیگیری شد تا باطله های صنعتی از طلای کثیف جدا شود.

تیموری گفت: ۱۱۵ برنامه فرهنگی و آموزشی  در سال گذشته برگزار شد که یکی از مباحث آموزشی جدید پرورش عقرب و استفاده از زهر آن در صنایع دارویی است.  

وی با اشاره به پروژه های کلان در دست اقدام تصریح کرد: در حوزه پژوهشی چشم اندازی ترسیم کردیم که به قطب مطالعات آب تبدیل شویم اگر چه حوزه های پژوهشی ما مختلف است اما از همه حوزه های علمی خواستیم که فعالیت‌های خود را به سمت حوزه آب ببرند و تا سال ۱۴۰۰ این مرکز به قطب مطالعات آب تبدیل شویم.  

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: فراوانی طرح ها توان مدیریتی می طلبد، ما پروژه‌ها را تا حد تولید پیش می بریم اما برای تجاری سازی آن ضعف وجود دارد و بر این اساس به  شرکت های مستقل نیاز است.

تیموری با بیان اینکه سهم کمی از بودجه دولتی داریم، افزود: بودجه‌های دولتی برای پژوهش های جهاد دانشگاهی ۲۰ درصد و در واحدها ۱۰ درصد است، در حقیقت ما خوداتکایی به منابع مالی خود داریم، فعال و جهادی کار کرده ایم اما باید به روز باشیم؛ نمی توان سرفصل های دروس ۳۰ سال پیش را امروز تدریس کرد. 

کد خبر 384964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.