نفتی‌ها به دنبال هتریک حضور در لیگ برتر

نفت مسجد سلیمان یکی از نماینده های خوزستان در لیگ نوزدهم خواهد بود که امیدهای زیادی برای عملکردی بهتر در فصل آینده خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ نوزدهم هنوز هم مشخص نیست که در چه تاریخی آغاز می شود اما قرعه کشی این لیگ - سه شنبه 15 تیرماه - انجام خواهد شد و بازی های هر تیم در هر هفته مسابقات مشخص خواهد شد. در این مطلب، قصد بررسی نفت مسجد سلیمان، یکی از تیم های لیگ برتری را خواهیم داشت.

تاریخچه حضور این تیم و وضعیت فصل گذشته

نفت مسجد سلیمان، تیمی که پس از صعود در فصل 92-93 به لیگ برتر، بلافاصله در فصل 93-94 با حضور در رده آخر جدول رده بندی به لیگ دسته یک سقوط کرد. دو فصل پیش و در فصل 96-97، با قهرمانی دوباره در لیگ دسته یک لیگ برتری شد. حضور مسجد سلیمانی ها در لیگ برتر، این بار دیگر یک فصله و کوتاه نبود و این تیم در فصل گذشته، علیرغم مشکلات زیادی که با آن دسته و پنجه نرم می کرد، توانست به حضور تقریبی تمام فصله اش در کورس فرار از سقوط، پایانی خوش ببخشد و با حضور در رده چهاردهم از سقوط به دسته های پایین تر فرار کرد. نفتی ها در فصل گذشته چندین بار مربی خود را عوض کردند و فصل را با فیروز کریمی به پایان رساندند. بیست و دو امتیاز فصل گذشته نفتی ها حاصل سه برد و 13 تساوی این تیم در طول فصل بود. آن ها در پایان فصل گذشته با فیروز کریمی قطع همکاری کردند.

وضعیت تیم برای فصل 98-99

پست دروازه بان: نفتی ها کوروش ملکی، سنگربان فصل گذشته سپیدرود رشت را به خدمت گرفته اند و این دروازه بان با تجربه احتمالا دروازه بان فصل بعد مسجد سلیمانی ها خواهد بود. آن ها البته حبیب فرعباسی را نیز در درون دروازه در اختیار دارند.

خط دفاعی: موسی کولیبالی و یوسف وکیا، جمع مسجد سلیمانی ها را پیش از شروع این فصل ترک کرده اند اما این تیم با خرید محمد طیبی، قهرمان لیگ برتر به همراه استقلال خوزستان و مدافع فصل گذشته تراکتورسازی، خرید بسیار مهمی را در این پست انجام داده است. البته حامد نورمحمدی، مدافع سابق پرسپولیس و مهدی بیات، دیگر خرید های مهم مسجد سلیمانی ها در خط دفاعی هستند. علی احمدی، ایوب کریمی و سعید طاهری نیز سه گزینه دیگر نفتی ها در خط دفاعی هستند.

در خط هافبک: مسجد سلیمانی ها ترکیب خوبی را دارند و با جذب سعید کریمی، اخوی، وحید خشتان و میثم نقی زاده، که به لیست هافبک های این تیم که عباس عسگری، صادق صادقی، کلاه کج و حکیم نصاری هستند اضافه می شوند تا ترکیب به نسبت خوبی را در خط هافبک داشته باشند.

خط حمله: خرید های بزرگ مسجد سلیمان در همین خط بود. حضور عیسی آل کثیر، عماد میرجوان، اسماعیل شریفات و احمد الجبوری، بازیکنان بسیار خوبی در خط حمله دارند. 

همینطور به عنوان مربی نیز مهدی تارتار به جای فیروز کریمی سمت مربیگری تیم نفت را در اختیار گرفته است و امیدوار است که با این تیم بتواند علاوه بر ماندن در لیگ برتر برای یک سال دیگر، شرایط بهتری را در لیگ برتر برای این تیم به وجود بیاورد و در رده بالاتری نسبت به سال گذشته قرار بگیرند.

پیش بینی شرایط این تیم در فصل بعد

مسجد سلیمانی ها، فصل گذشته اصلا انتظارات را برآورده نکردند، اما در فصل پیش رو به کمک تارتار و تیم نسبتا خوبی که دارند، تلاش می کنند که عملکرد بهتری را در لیگ از خود برجای بگذارند. این تیم به نظر در فصل آینده نیز در کورس برای بقا در لیگ برتر باقی بماند و باید دید که آیا همانند فصل گذشته باز هم در این کورس نیافتادن موفق می‌شود و یا دوباره طعم سقوط را می‌چشد؟.

کد خبر 384940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.