وکلا می‌توانند خیران اجتماعی باشند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: بسیاری از وکلای با سابقه به نوعی خیر اجتماعی هستند، این افراد همواره انجام وظایف اجتماعی خود را در نظر داشته‌ و نگاه بلندی به موضوع جلوگیری از جرایم و کاهش آسیب‌ها داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا قنبری ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم اعطای پروانه کارآموزی وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه با تبریک ایام ذی‌الحجه با اشاره به تاثیر بسیار وکلا در کاهش جرایم، اظهار کرد: در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی قطعا تلاش وکلا می‌تواند از سطح این نوع جرایم و آسیب‌ها بکاهد.

وی با تاکید بر اینکه وکلا نباید به آسیب‌های جامعه بی‌تفاوت باشند، افزود: به منظور کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری نیازمند این است که وکلا قبل از طرح دعوی کیفری افراد را به صلح و سازش دعوت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه بالاترین رقم ورودی پرونده در محاکم دادگستری اصفهان توهین و تهدید است، تصریح کرد: این نوع جرایم نباید در سیستم قضایی مطرح شود و لازم است قبل از طرح دعوی موکل را به سمت سازش هدایت کرد تا پرونده‌ای در این زمینه مطرح نشود.

وی با تاکید بر اینکه نباید چنین پرونده‌هایی آمار ورودی پرونده‌ها را افزایش دهد، اظهار کرد: مطرح شدن پرونده‌هایی همچون ترک انفاق به واقع برای یک خانواده مضر است چرا که قطعا پس از مطرح شدن چنین خواسته‌ای در سیستم قضایی زندگی با عطوفتی در آن خانواده وجود نخواهد داشت.

قنبری با تاکید بر لزوم کمک به تقویت بنیان خانواده توسط وکلا گفت: برخی وکلا می‌گویند وظیفه ما دفاع از حقوق موکل است، اما به این دسته وکلا باید اهمیت وظیفه اجتماعی آنها را هم یادآور شد چرا که این امور جزء وظایف انسانی و اجتماعی یک وکیل است.

وی با اشاره به اینکه هدایت زوجین به سمت سازش جزء ضروریات است، تصریح کرد: از ورود بسیاری از پرونده‌ها به دادگستری می‌توان جلوگیری کرد و وکلا باید به موضوع باقیات و صالحات هم توجه کنند چرا که برخی امور را با این هدف باید انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از وکلای با سابقه به نوعی خیر اجتماعی هستند، افزود: این وکلا همواره وظیفه اجتماعی را درنظر داشته‌اند و نگاه بلندی به موضوع جلوگیری از آسیب‌ها و کاهش پرونده‌ها داشته‌اند.

کد خبر 384846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.