تکنیکی و کات زن؛ دلمان برایت تنگ می‌شود

فصل جدید فوتبال اروپا به زودی شروع می‌شود و این در حالی است که بازیکنان بزرگی در مستطیل سبز حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از آن بازیکنان آرین روبن است، چپ پای هلندی و خوش تکنیک هلندی که همه را با بازی چشم نواز و دریبل‌های جادویی‌اش محو بازی خود می‌کرد.

از آیندهوون به چلسی، چلسی به رئال مادرید و رئال به بایرن مونیخ با قهرمانی در هر چهار لیگ یعنی فتح همه قله‌های فتح نشدنی. مهاجم چپ پایی که با دریبل‌هایش در گوش راست هم به پیش می‌تاخت. رکورد سرعت ۳۷ کیلومتر در ساعت روبن را مهار ناپذیر کرده بود.

سال ۲۰۰۴ راهی چلسی شد و در صف مردان تهاجمی مورینیو سرمربی آن زمان چلسی دروگبا، داف، جو کول و لمپارد دو بار لیگ برتر جزیره را فتح کرند. پس از فتح جام حذفی ۲۰۰۷ مقابل یونایتد بود که با ۳۶ میلیون گران‌ترین خرید فصل رئال شد، گران‌تر از په‌په و اشنایدر که تبدیل به یک انتقال رویایی در ۲۳ سالگی برای روبن شده بود.

برند شوستر او را به عنوان هافبک چپ راهی میدان کرد و آرین حاکمیتش در دو سوی میدان را به رخ کشید. فصلی با قهرمانی در لالیگا.

همه چیز رویایی به نظر می رسید ولی بازگشت "فلورنتینو پرس" به عنوان مدیرعامل رئال مادرید، یعنی ورود دو بازیکن بزرگ مثل کریستیانو رونالدو و کاکا به لشکر سپیدپوشان مادرید؛ با اضافه رونالدو و کاکا پسر هلندی کنار گذاشته شد. روبن بعدها اعتراف کرد هرگز نمی‌خواست از رئال جدا شود و با تلخی افزود خیلی‌ها در برنابئو به او دروغ گفتند.

فصل ۲۰۰۹ در بایرن با پوشیدن پیراهن شماره ده، آغاز رویایی برای روبن بود. فصلی نو در تاریخ باواریا. او با گل هایش در بوندسلیگا، لیگ قهرمانان اروپا و آن ضربه حیرت آور برابر یونایتد از روی خط محوطه جریمه فصل رویایی را پشت سر گذاشت.

در نخستین فصل قهرمان لیگ و فاتح جام حذفی شد و عنوان بهترین بازیکن را کسب کرد، اولین هلندی آن سیاهه. او در مسیری طولانی خاطره تلخ از دست دادن آن ضربه پنالتی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۲ برابر چلسی را سال بعد بلافاصله جبران کرد. با گل پیروزی بخش ۲ بر ۱ درون سنگر دورتموند جان سخت یک دقیقه پیش از سوت پایان.

جابجایی‌های هلندی فرانسوی او و ریبری معروف به "Robbery" در دو گوش زمین سرگیجه آور شده بود. همین طور توازن حرکات او و فیلیپ لام.

هشت قهرمانی لیگ با بایرن او را کنار افسانه‌های باواریا مثل کان، لام، شول و شواینی... قرار داد. ده سال گذشت و حالا وداع آمیخته به اشک او و ریبری با بایرن یادمان آورده چقدر پیر شده ایم.

کد خبر 384827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.