چایخانه های اصفهان تا ۱۴۰۲ می‌توانند قلیان عرضه کنند

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: اعتبار پروانه کسب چایخانه دارانی که مجاز به عرضه قلیان در واحد صنفی خود هستند تا سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد و پس از این سال هیچ واحد صنفی مجوز عرضه قلیان در چایخانه را نخواهد داشت.

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دو نوع نظارت در بازار بر واحد های صنفی صورت می گیرد، اظهار کرد: نوع اول نظارت های تیم بازرسی اتاق اصناف اصفهان مربوط به واحد های صنفی می شود که هنوز اقدام به اخذ پروانه کسب نکرده اند. این واحد های بدون پروانه کسب به اداره اماکن اصفهان معرفی می شوند و این اداره وظیفه دارد بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی، دستور پلمب آنها را صادر کند.

وی افزود: نوع دوم نظارت، مربوط به بازرسی از قیمت های واحدهایی است که پروانه کسب دارند و این نوع از نظارت درباره همه واحد های صنفی حتی چایخانه هایی که قلیان عرضه می کنند نیز اعمال می شود. همچنین در صورتی که شهروندان اصفهان از طریق مراجعه حضوری یا ثبت شکایت در سایت از یک واحد صنفی گلایه داشته و ناراضی باشند، این شکایت توسط مدیریت نظارت و بازرسی اتاق اصناف پیگیری می شود.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان با اشاره به افزایش تعداد چایخانه ها در سطح شهر، تصریح کرد: بسیاری از چایخانه هایی که در واحد صنفی خود قلیان عرضه می کنند هیچ گونه مجوزی از دستگاه های قانونی دریافت نکرده اند.

محمدی فشارکی اضافه کرد: از نوزدهم خرداد سال ۹۸ طرحی را تحت عنوان ساماندهی اصناف اصفهان راه اندازی کرده ایم و قصد داریم با نظارت و بازرسی دقیق از همه اصناف به یک سازماندهی دقیق در حوزه اصناف برسیم. بر اساس این طرح، مقرر شده که تیم نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان از واحد های صنفی مستقر مناطق مختلف شهرداری به ترتیب بازرسی کند.

وی ادامه داد: همکاران ما در مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف اصفهان هم اکنون در حال بازرسی از واحدهای صنفی مستقر در منطقه یک شهرداری اصفهان هستند. این طرح قصد دارد تمام واحد های صنفی در مناطق شهرداری را به صورت دقیق رصد و شناسایی کند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان با اشاره به پیشرفت قابل توجه این طرح در منطقه یک شهرداری، خاطر نشان کرد: تقریبا همه اصناف منطقه یک شهرداری اصفهان شناسایی و بازرسی شده اند و از هفته آینده فعالیت این تیم بازرسی تحت عنوان طرح ساماندهی اصناف در منطقه سه شهرداری اصفهان آغاز می شود.

محمدی فشارکی افزود: فعالیت تیم بازرسی در منطقه دو شهرداری اصفهان اندکی زمان بر است و به همین دلیل اصناف واقع در این منطقه را پس از سایر مناطق شناسایی و رصد خواهیم کرد. به همه چایخانه های مستقر در منطقه یک شهرداری که قلیان عرضه می کنند و مجوز این کار را نداشته اند، اخطار ابلاغ کرده ایم، وضعیت آنها به اداره اماکن نیز گزارش شده است.

وی با بیان اینکه صنف چایخانه داران نسبت به سایر اصناف دارای استثنائاتی است، اضافه کرد: مجوز تعدادی از چایخانه ها که تا پیش از سال ۱۳۹۷ صادر شده، اجازه عرضه قلیان به آنها را می دهد اما در مجوز چایخانه هایی که پس از این سال اقدام به اخذ مجوز کرده اند قید شده که نمی توانند در واحد صنفی خود قلیان عرضه کنند.

مدیر نظارت و بازرسی اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: چایخانه دارانی که در مجوز فعالیتشان عبارت "عدم عرضه قلیان" ذکر شده به هیچ وجه اجازه عرضه قلیان در واحد صنفی خود را ندارند. اداره بهداشت و اداره اماکن وظیفه دارند تا بر اساس قانون با این دسته از واحد های صنفی برخورد کرده و آنها را پلمب کنند.

محمدی فشارکی اضافه کرد: برخی از چایخانه ها نیز هستند که هیچ پروانه کسبی ندارند و بدون اخذ مجوز از دستگاه های مسئول اقدام به عرضه قلیان و فعالیت صنفی کرده اند. اداره بهداشت موظف است بر چایخانه هایی که مجوز عرضه قلیان دارند، نظارت کیفی و بهداشتی کند.

کد خبر 384783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ردانی پور IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 5
    سلام تو را خدا چایخانهای اصفهان را جمع آوری کنید خیلی درد ساز شده است همه شاکی شدند