کاهش نرخ بیکاری در گلپایگان

گلپایگان- فرماندار گلپایگان گفت: سال گذشته اعتبار تملک دارایی شهرستان هشت میلیارد و هشت میلیون تومان بود که این رقم امسال ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان امروز(دوشنبه) در جمع مردم شهر گلپایگان با بیان اینکه وضعیت اشتغال در شهرستان نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد، اظهار کرد: در سال جاری نرخ بیکاری از ۱۴.۷ به ۱۱ درصد رسیده است، البته تلاش برای رفع موانع تولید و کاهش تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی شهرستان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش ۴۴ درصدی بودجه تملک‌دایی و توسعه‌ متوازن شهرستان در سال جاری، عنوان کرد: سال گذشته اعتبار تملک‌دارایی شهرستان هشت میلیارد و هشت میلیون تومان بود که این رقم امسال به ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان از طرف فرمانداری برای عایق‌اری سقف مصلای شهر گلپایگان اختصاص یافت و امسال هم ۲۵۰ میلیون تومان برای توسعه مصلا از محل اعتبارات اوراق مشارکت اختصاص داده شد.

یارمحمدیان گفت: مجوز اختصاص انشعاب گاز و برق برای شرکت تولیدی گیاه استویا صادر شده و این کارخانه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و الویت استخدام آن با نیروهای بومی شهرستان است.

یارمحمدیان اظهار کرد: افتتاحیه آزمون کشوری "ترنم وحی" در روز ۲۲ مردادماه در امامزاده هفده‌تن گلپایگان برگزار می‌شود.

جمعیت روستایی شهرستان ۱۶ هزار نفر است

مهدی سرلک، بخشداری مرکزی گلپایگان نیز با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی در روستاها با همکاری ۳۶ دهیاری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از ۵۲ روستای شهرستان ۱۲ روستا بدون دهیاری است.

وی با بیان اینکه جمعیت روستایی شهرستان ۱۶ هزار نفر است، گفت: برای شش روستا فاقد دهیاری سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان آسفالت و بهسازی معابر انجام شده و مابقی روستاها با توجه به میزان هزینه‌ای که از محل مالیات ارزش افزوده به دهیاری تعلق می‌گیرد کارهای عمرانی انجام می‌شود.

کد خبر 384770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.