تخصیص ۱۹ میلیون مترمکعب حقابه زیست‌محیطی به گلپایگان

گلپایگان_نایب رییس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: در شرایط ترسالی حقابه زیست‌محیطی معادل ۱۹ میلیون مترمکعب از طرف وزارت نیرو به شهرستان تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین زاهدی امروز(شنبه) در جلسه شورای اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: رویکرد کمیسیون رسیدگی به تخلفات شهری حفظ اراضی کشاورزی است، بنابراین ساخت و سازهای غیراصولی و بدون مجوز در اراضی کشاورزی تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ در مراحل بدوی و تجدیدنظر برای شهرداری آمدزایی دارد، تصریح کرد: در یک سال گذشته کمیسیون ترافیک با برگزاری ۱۱ جلسه ۳۵ مصوبه داشته که مهمترین آن اصلاح مسیر خیابان امام(ره) در ورودی شهر است که گره ترافیکی بخشی از شهر را برطرف کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر گلپایگان افزود: ادامه عملیات بلوار سلمان فارسی به سمت کشتارگاه سابق در طرح جامع شهری دیده شده است و این طرح که کاهش بارترافیکی شهر را به دنبال دارد در شورای ترافیک نیز مطرح و به تصویب رسید، بنابراین پس از تصویب در کمیسیون ماده پنج اصفهان عملیات آن اجرایی خواهد شد.

زاهدی گفت: عملیات بلوار شهید بهشتی در مسیر پل قاضی‌زاهد قرار دارد، اما با توجه به تاریخی بودن این پل و اهمیت حفظ این اثر، تاکنون برای کاهش بار ترافیکی روی آن تدبیری نشده بود به همین دلیل تمهیداتی برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین انجام شد.

وی ادامه داد: حقابه زیست‌محیطی معادل ۱۹ میلیون مترمکعب در شرایط ترسالی از طرف وزارت نیرو به شهرستان تعلق گرفته است و این فرصت مناسبی برای ساماندهی مسیر رودخانه‌ها و ایجاد فضای گردشگری و اشتغالزایی است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: مسیر بلوار نهج‌البلاغه تا میدان ۹ دی واقع در جاده کوچری به عنوان مسیر توریستی و تفریحی در شورای ترافیک مصوب شده است.

کد خبر 384700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.