ایجاد شهرهای جدید در ساحل هرمزگان/تعرض به حریم خلیج فارس

در بسته خبری امروز از بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع دام مولد در بستک تا ابلاغ مرحله دوم اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده و رشد منفی ازدواج و طلاق در بوشهر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

 ایجاد شهرهای ساحلی جدید در هرمزگان 

هرمزگان: فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: با توجه به طرح های توسعه ای در نظر گرفته شده برای هرمزگان، نیاز است در طول نوار ساحلی این استان مطالعات مورد نیاز و جانمایی ایجاد شهرهای ساحلی جدید انجام شود.

‎باغات بندزرک احیا می‌شود

هرمزگان: علی بلاک، بخشدار بندزرک از اجرای طرح احیا و بازسازی باغات این بخش خبر داد.

بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع دام مولد در بستک

هرمزگان: سید شمس الدین حسینی قتالی، فرماندار بستک گفت: امسال با کمک سرمایه‌گذاران فاز نخست مجتمع دام مولد با ۲ هزار و ۵۰۰ رأس گاو به بهره برداری می‌رسد.

*******************************************************************************************************************************

تعرض به ۱۴۰ هکتار حریم خلیج فارس در استان بوشهر

بوشهر: غلامرضا منتظری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر می گوید در سه ماهه اول سال جاری پنج مورد تعرض به حریم دریا در این استان مشاهده شده که مجموعا به بیش از ۱۴۰ هکتار از اراضی حریم دریا تعرض شده است.

رشد ازدواج و طلاق در بوشهر منفی است

بوشهر: اسکندر پاسالار، مدیرکل ثبت احوال بوشهر تعداد ازدواج ثبت شده در سه ماهه نخست سال ۹۸ را یک هزار و ۸۷۳ مورد اعلام کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد منفی ۱۲ درصدی داشته است.

۱۱۰۰ میلیارد تومان ارزش اقتصادی پساب‌های بوشهر

بوشهر: جابر مظفری‌زاده، مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر می‌گوید پتانسیل درآمد اقتصادی استفاده از آب‌های نامتعارف شهر بوشهر بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان در سال است.  

********************************************************************************************************************************

ابلاغ مرحله دوم اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده

خوزستان: حامد روحانی، مسئول گروه برنامه‌ریزی بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اخیر در استان، گفت: در ابلاغیه‌ هیات دولت، مرحله دوم تسهیلات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیبب دیده را ابلاغ کرد و تا هفته آینده این اعتبارات ‌به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. 

اختصاص بیش از ۶۸۵ هکتار از اراضی امیدیه به کشت تابستانه

خوزستان: سید داود علوی فرد، مدیر اداره جهاد کشاورزی امیدیه از آغاز کشت تابستانه در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۶۸۵ هکتار از اراضی امیدیه زیر کشت تابستانه قرار می گیرد. 

کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ مصرف گذشته در اهواز

خوزستان: علی محمد رحمانی‌زاده، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان از کشف بیش از ۴۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ مصرف گذشته در مرکز استان خبرداد.

کد خبر 384679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.