هلاکویی: خبرگزاری‌ها در حوزه کتاب ایجاد انگیزه کنند

مدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: خبرگزاری‌ها و خبرنگاران در چرخه کتاب باید ایجاد انگیزه کنند.

امیر هلاکویی، مدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در روز حدود شش خبرگزاری با نظرات، دیدگاه‌ها و جهت‌گیری‌های مختلف را دنبال می‌کنم، ایمنا نیز یکی از این خبرگزاری‌ها است که کم و بیش خبرهای آن را می‌خوانم. ایمنا را خبرگزاری خوبی می‌بینم و برخی از اخبار خاص را در آن دنبال می‌کنم.

وی با بیان اینکه "در ارتباط با خبرگزاری‌ها و خبرنگاران چند موضوع را مدنظر داریم" ادامه داد: چرخه کتاب در واقع از روزی که نویسنده تصمیم به نوشتن کتاب می‌گیرد آغاز می‌شود و تا زمانی که یک اثر مجوز چاپ می‌گیرد و در بازار عرضه می‌شود نیز ادامه دارد. بزرگترین حلقه مفقوده چرخه کتاب ایجاد انگیزه است، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در موضوعاتی چون ایجاد انگیزه می‌توانند نقش پررنگی داشته باشند.

هلایکویی افزود: خبرگزاری می‌توانند در قالب‌ها چون معرفی یک کتابخانه، کتاب و حتی یک کتابدار فعال و معرفی فرهنگ کتاب کمک شایانی کنند. یک بخش مهم دیگر خبررسانی و تهیه خبر از رویدادهایی است که در کتابخانه‌های عمومی اتفاق می‌افتد، در استان اصفهان بیشترین تعداد برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی با رقم حدود هفته‌ ۵۰۰ برنامه را در کشور داریم.

مدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از خبرگزاری ایمنا در موارد ذکر شده بیشتر است، سرویس فرهنگ و هنر ایمنا را دنبال می‌کنم و امیدوارم بیشتر در این حوزه به کتاب و کتابخوانی پرداخته شود.

کد خبر 384545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.