عیدی: شهر باید برای شکوفایی استعداد معلولان آماده باشد

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تمام فرهنگسراها با رویکرد عدالت محور آشنا هستند و از این جهت با معلولان مثل همه افراد برخورد می‌کنند و از جهتی معتقدیم نباید بین معلولان و بقیه مردم تفاوتی گذاشت و به همین علت با ساخت فرهنگسرایی که این افراد را از بقیه جدا کند مخالف هستیم.

محمد عیدی در حاشیه برنامه فراتر از هنر که شب گذشته در عمارت هنرمند برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دید عدالت گرای شهرداری اظهار کرد: معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان مکلف است شعار شهر فرهنگی را تحقق ببخشد، که یکی از شاخصه‌های شهر فرهنگی زیست پذیری برای تمامی اقشار است.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این زیست پذیری بدان معناست که باید شهر را برای تمامی شهروندان مطلوب باشد و در این میان شهرداری یک رویکرد عدالت محور به همه شهروندان دارد که اگر بتوانیم این رویکرد را تحقق بخشیم دیگر معلولان را به دید معلولیت نگاه نمی‌کنیم، بلکه بخشی از شهروندان هستند که قابلیت‌های دیگر دارند.

وی با اشاره به لزوم جامعه پذیری برای افراد دارای معلولیت اضافه کرد: باید بستری ایجاد شود که کسی به واسطه نقص عضو احساس کمبود یا نابودی نکند بلکه شهر برای شکوفایی استعداد آنها آماده باشد؛ در این میان افراد توانخواه نیز جزء افرادی هستند که استعدادها و توانایی‌های غنی دارند و باید جامعه این استعدادها را بپذیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا فرهنگسرایی مخصوص معلولان ایجاد شده است، اظهار کرد: تمام فرهنگسراها با رویکرد عدالت محور آشنا هستند و از این جهت با معلولان مثل همه افراد برخورد می‌کنند و از جهتی معتقدیم نباید بین معلولان و بقیه مردم تفاوتی گذاشت و به همین علت با ساخت فرهنگسرایی که این افراد را از بقیه جدا کند مخالف هستیم.

عیدی با بیان اینکه باید بستری ایجاد شود تا همه شهروندان با پتانسیل‌های افراد معلول آشنا شوند، تصریح کرد: باید فضای حضور در همه عرصه‌های اجتماعی برای معلولان فراهم شود.

مدیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خصوص زیست پذیری جامعه برای افراد سالمند نیز گفت: در فرایند مدیریت شهری به دو دسته از شهروندان کمتر پرداخته می‌شود، اول کودکان و نوجوانان و دوم سالمندان و از تخیل کودکانه و تجربه با تجربگان غافل ماندیم.

وی با اشاره به لزوم ائتلاف تجربه و تخیل تصریح کرد: اصفهان امروز شهر دوستدار سالمند و شهر دوستدار کودک نیز است و کنار هم بودن این دو می‌تواند به زندگی بهتر شهروندان کمک کند، مکان‌هایی مثل باغ تجربه فضاهایی برای تعامل بهتر سالمندان با هم است، البته با دید عدالت محور معتقدیم که تمام شهر باید برای سالمندان آماده باشد.

کد خبر 384455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.