گلناری: خبرگزاری ایمنا می تواند اصل مطالبه گری را نشان دهد

یک پیشکسوت حوزه رسانه گفت: خبرگزاری ایمنا میتواند به عنوان یک رسانه شهروندی اصل مطالبه گری را با عمل نشان دهد تا مسئولان به تحرک وا داشته شوند و مردم نیز راه های مطالبه گری را بیاموزند.

منصور گلناری، پیشکسوت عرصه رسانه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خبرگزاری ایمنا فعال و به روز است و از زمان تاسیس تاکنون افکار خلاق و جوان را انتشار داده است. این خبرگزاری شهر اصفهان مسائل شهری را با دقت و ظرافت منتشر می کند.

وی با بیان اینکه ایمنا در میان خبرگزاری هایی که در اصفهان فعال هستند یک رسانه موفق است، ادامه داد: سرعت در انتشار اخبار در ذات خبرگزاری ها است. ایمنا در بسیاری از موارد این کار را انجام داده است، اما در حوزه شهری سرعت بیشتری دارد و باید در حوزه های دیگر نیز این سرعت و دقت را افزایش دهد.

گلناری با اشاره به اهمیت تولید محتوا در خبرگزاری ها اظهار کرد: خبرگزاری ها ناچار هستند اخبار مستند را کار کنند، برخلاف شبکه های اجتماعی که هر مطلبی را منتشر میکنند. خبرگزاری ایمنا در حوزه تولید محتوا به خوبی کار کرده و در حوزه تصویر سازی مثال زدنی است.

وی افزود: از دیگر فعالیت های خوب این خبرگزاری جذب و آموزش خبرنگار است. اگر این فعالیت به صورت مستمر ادامه یابد استعدادهای بسیار خوبی در زمینه خبر در اصفهان کشف می کند که می تواند از آنها استفاده کند. این روند به افزایش شهروند خبرنگارها کمک و ایمنا را به عنوان یک برند مطرح میکند.

وی با بیان اینکه لازمه کار همه رسانه ها مطالبه گری است، گفت: رسانه ها در زمینه مطالبه گری فعالیت کمی داشته اند و با مطالبه گری به عنوان یک اصل رسانه ای و علمی برخورد نکرده اند. تا زمانی که رسانه ها اصل مطالبه گری را به طور اصولی انجام ندهند مردم نیز مطالبه گری را یاد نمی گیرند.

گلناری تصریح کرد: در بسیاری از کشورها زمانی که مردم درخواستی دارند توسط رسانه ها آن را محقق می کنند. رسانه های ما در این زمینه ضعیف عمل کرده اند، چرا که مطالبه گری را به صورت اصولی آموزش ندیده ایم و انجام نمی دهیم.

این پیشکسوت حوزه رسانه با بیان اینکه مطالبه گری اصولی دارد، افزود: از اصول مطالبه گری می توان به رصد، تشخیص، پیگیری، داشتن اطلاعات دقیق و... اشاره کرد. خبرگزاری ایمنا میتواند به عنوان یک رسانه شهروندی اصل مطالبه گری را با عمل نشان دهد تا مسئولان به تحرک وا داشته شوند و مردم نیز راه های مطالبه گری را بیاموزند.

گلناری تصریح کرد:‌ ایمنا به نسبت رسانه های دیگر فعالیت بهتری دارد اما با توجه به امکاناتش انتظار بیشتری از این رسانه میرود. تولیدات خبری این رسانه باید برای دیگر رسانه ها خوراک خبری داشته باشد. با شرایط موجود ایمنا میتواند به سطح انتظار برسد.

کد خبر 384442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.